خبرگزاری کار ایران

شرط ابوالغیظ برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۳۹۶

دبیر کل اتحادیه عرب بازگشت سوریه به این اتحادیه را مشروط به حل بحران سیاسی این کشور دانست.

به گزارش ایلنا، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در مصاحبه‌ای با تلویزیون روسیا الیوم، اعلام کرد سوریه تنها در صورتی‌که مشکلات سیاسی موجود در این کشور را حل کند قادر به بازگشت به اتحادیه عرب خواهد بود.

وی در ادامه حل بحران سیاسی سوریه را منحصر به دست یافتن این کشور به چارچوبی مدون در دولت آینده سوریه خواند.

ابوالغیط اخراج سوریه از اتحادیه عرب را نتیجه بحران سیاسی در این کشور دانست و افزود اعضای این اتحادیه، در صورت حل بحران‌ها در سوریه، مشکلی با حضور مجدد دمشق در اتحادیه عرب نخواهند داشت.

دبیر کل اتحادیه عرب با اظهار تاسف از عدم حضور کشورهای عربی در مذاکرات آستانه، از تلاش‌های به عمل آمده جهت حل بحران‌های سوریه تشکر کرد. او ابراز امیدواری کرد که در مذاکرات ژنو کشورهای عربی نیز حضور داشته باشند.

طبق این گزارش، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در پایان کنفرانس همکاری روسیه و کشورهای عربی که در ابوظبی برگزار شد طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با احمد ابوالغیظ از اتحادیه عرب خواست تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب را لغو کنند.

لاوروف متذکر شده است، تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب باعث اثرات منفی در روند صلح خواهد شد.

مقام‌های دمشق با تاکید بر عدم صدور هیچ گونه درخواستی از جانب سوریه برای عضویت مجدد در این اتحادیه، مجددا تاکید کردند تا زمانی‌که کشورهایی که در حال توطئه علیه سوریه هستند در این اتحادیه حضور دارند، دمشق تمایلی به بازگشت به اتحادیه عرب نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز