خبرگزاری کار ایران

پلیس فرانسه:

فرد مهاجم در موزه «لوور» تبعه مصر است

منابع خبری اعلام کردند، فرد مهاجم به موزه لوور پاریس در روز جمعه، تبعه مصر است که از طریق دبی با ویزای توریستی وارد فرانسه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، صبح روز جمعه فردی مسلح به قمه در حالی که شعار «الله اکبر» سر می‌داد به گروهی از سربازان فرانسوی محافظ یک مرکز خرید در زیر ساختمان موزه لوور حمله کرد. به گفته مقام‌های مسئول، یکی از سربازان به سوی فرد مهاجم شلیک کرد و او را بر اثر اصابت گلوله به شدت زخمی کرد.

نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد، این حمله «یک حمله تروریستی» قلمداد می‌شود و دستور آغاز تحقیقات در این مورد را به عنوان یک پرونده تروریستی، صادر کرده است.

براین اساس، این فرد مهاجم مردی ۲۹ ساله تبعه مصر است که روز ۲۶ ژانویه از طریق دبی با ویزای توریستی وارد فرانسه شده است.

منابع مطلع در قاهره اعلام کردند که فرد مهاجم «عبدالله رعدا الحمیمی» نام دارد.

یک سخنگوی وزارت کشور در محل حادثه گفت فرد دیگری نیز در آن نقطه بازداشت شده است. هنوز مشخص نیست که آیا این فرد با مهاجم ارتباط مستقیمی داشته یا نه.

از زمان اعلام شرایط امنیتی فوق‌العاده در فرانسه، که طبق تصمیم اخیر دولت تا ژوئیه ۲۰۱۷ برقرار خواهد بود تعداد زیادی از پرسنل ارتش در نقاط حساس و اماکن عمومی شهر پاریس مستقر شده‌اند.

وزارت کشور فرانسه در اولین واکنش خود در پیامی روی شبکه توئیتر نوشت یک احادثه امنیتی «جدی» در اطراف موزه لوور روی داده است.

موزه معروف لوور در ساختمان یک قصر قدیمی است و در طبقات زیرین این ساختمان یک مرکز خرید و چندین فضای نمایشگاهی و گالری‌های هنری قرار دارد.

کد خبر : ۴۵۵۵۰۳