خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۵۱۴

تصرف سه شهر یمن توسط القاعده، بیانیه سازمان ملل درباره میانمار، بیانیه انجمن پزشکان آمریکا علیه رئیس‌جمهور این کشور، واکنش اسرائیل به بیانیه کاخ‌سفید برای توقف شهرک‌سازی‌ها، ورود ناوشکن آمریکایی به آب‌های یمن، حمایت آمریکا از کره‌جنوبی و ژاپن، حملات خمپاره‌ای به سفارت روسیه در سوریه و تصرف یک پایگاه نظامی سعودی توسط نیروهای یمنی از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، تروریست‌های القاعده با پیشروی در استان «ابین» در جنوب یمن کنترل سه شهر «لودر»، «شقرا» و «احورا» را به دست گرفتند.

- سازمان ملل اعلام کرد نیروهای امنیتی میانمار در برخورد با اقلیت مسلمان «روهینگا» در این کشور مرتکب کشتار جمعی، تجاوز گروهی، جنایت علیه بشریت و پاک‌سازی قومی شده‌اند.

- انجمن پزشکان آمریکا طی بیانیه‌ای در خصوص تاثیرات منفی دستور ترامپ مبنی بر عدم صدور روادید و ممانعت از سفر اتباع هفت کشور به آمریکا، بر نظام پزشکی این کشور هشدار دادند.

- «دنی دانون» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل موضع‌گیری واشنگتن درباره ساخت و توسعه شهرک در اراضی اشغالی را بی‌اهمیت توصیف کرد.

- مقام‌های آمریکایی اعلام کردند ناوشکن «یو‌اس‌اس‌کول» برای مراقبت از گذرگاه‌های آبی در مقابله با نیروهای یمنی در سواحل این کشور مستقر شده است.

- «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در دیدار خود از کشورهای ژاپن و کره‌جنوبی، ضمن اعلام حمایت واشنگتن از این دو کشور به کره شمالی در خصوص تهدیدهای این کشور هشدار داد.

- وزارت خارجه روسیه از حمله خمپاره‌ای به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، پایتخت سوریه خبر دادند.

- نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پیشروی در منطقه جیزان عربستان سعودی کنترل یک پایگاه نظامی سعودی در این منطقه به دست گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز