خبرگزاری کار ایران

طی هفته‌آینده درباره همه‌پرسی استقلال اسکاتلند تصمیم‌گیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۵۳۴

بر اساس اعلام مقام‌های اسکاتلند، تصمیم‌گیری درباره برگزاری همه‌پرسی برای استقلال این کشور ممکن است در هفته‌های آینده صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بر اساس اعلام یکی از قانون‌گذار حزب سبز اسکاتلند که از نزدیک‌ترین متحدان حزب «نیکلا استرجن» وزیر اول اسکاتلند محسوب می‌شود، تصمیم برای برگزاری همه‌پرسی جدید استقلال اسکاتلند ممکن است در هفته‌های آتی گرفته شود.

«راس گریر» قانون‌گذار حزب سبز، اعلام کرد که زمان‌بندی احتمالی این همه‌پرسی که بر اساس نظر‌سنجی‌ها بسیاری از اسکاتلندی‌ها خواهان آن نیستند، توسط فرایند برگزیت تبیین خواهد شد.

وی افزود: «در حال کار روی زمان‌بندی بند ۵۰ قانون اساسی که آغازگر این فرایند است، هستیم. تا پایان ماه آینده میلادی که فرایند برگزیت آغاز خواهد شد، می‌توانیم به طور حتم بگوییم که همه‌پرسی‌ برگزار خواهد شد یا نه. پس این همان زمان‌بندی‌ خواهد بود که از طریق آن درخواهیم یافت که باید کار روی کارزار مرتبط با این همه‌پرسی را آغاز کنیم یا خیر.»

اسکاتلند که یکی از چهار ملت تشکیل دهنده بریتانیا محسوب می‌شود، ماه ژوئن سال گذشته میلادی در زمان رای‌گیری برگزیت رای به ماندن در اتحادیه اروپایی داد اما به دلیل رای بریتانیا به خروج با این اقدام توافق کرده است.

تا کنون مقام‌های اسکاتلند پیشنهاد‌های ویژه‌ای در قالب برگزیت داشته و اعلام کرده‌اند که دولت بریتانیا هنوز  این پیشنهادها را مورد توجه قرار نداده است.

گریر اعلام کرده است که انتظار دارد جایگزینی برای کارزار «آری اسکاتلند» که احتمالا در هفته‌های آینده شکل خواهد گرفت، داشته باشد.

وی افزود: «ما در هفته‌های آینده درخواهیم یافت که چگونه می‌توان این گام را برداشت و در هفته‌های آینده انتظار دارم قدم‌های لازم برای تبیین ساختار این کارزار برداشته شود.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز