خبرگزاری کار ایران

سفیر پاکستان در ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

مشکل تجارت تهران- اسلام‌آباد با رفع تحریم‌ها حل شده است

سفیر پاکستان در ایران تاکید کرد که دو کشور دارای سابقه عالی در روابط سیاسی، تجاری و امنیتی هستند و با رفع تحریم‌ها اکثر مشکلات موجود بر سر راه تجارت بین تهران- اسلام‌آباد کنار رفته است.

«آصف خان درانی» سفیر پاکستان در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، چشم‌انداز روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان را مثبت ارزیابی کرده و تاکید کرد دو کشور از دیرباز در کنار یکدیگر بوده‌‌اند و قدرت یکی از دو طرف، در واقع قدرت طرف مقابل است.

وی تاکید کرد که ایران و پاکستان دارای سابقه عالی در روابط سیاسی، تجاری و امنیتی هستند و با رفع تحریم‌ها اکثر مشکلات موجود بر سر راه تجارت بین تهران- اسلام‌آباد کنار رفته است.

سفیر پاکستان از حمایت‌های همیشگی ایران از مردم منطقه کشمیر و تاکید تهران بر حق آزادی و تعیین سرنوشت مردم این منطقه به دست خود تشکر و قدردانی کرد.

درانی تنها مشکل باقی‌مانده بر سر راه روابط تجاری و اقتصادی دو طرف را مسائل بانکی دانست و افزود امیدوار است با حل مشکلات بانکداری بین‌المللی و رفع موانع قرار داده شده بر سر راه ایران، دو طرف بتوانند آزادانه به توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود ادامه دهند.

سفیر پاکستان همچنین از تسریع در به نتیجه رساندن پروژه خط لوله گاز بین ایران و پاکستان موسوم به خط لوله صلح خبر داد و گفت با پی‌گیری احداث این خط لوله که مراحل عمده از آن به پایان رسیده است، امیدواریم در آینده نزدیک عملیات صادرات گاز ایران به پاکستان آغاز شود.

کد خبر : ۴۵۶۵۴۶