خبرگزاری کار ایران

عمر البشیر مصر را به حمایت از مخالفان سودانی متهم کرد

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۵۶۲

رئیس‌جمهوری سودان در سخنانی که در رسانه‌ها منتشر شد، مصر را به حمایت از مخالفان سودانی متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری سودان در سخنانی در مصاحبه با شبکه العربیه، دولت مصر را به پذیرش و حمایت از چهره‌های شاخص مخالف سودان که در حال نبرد با نیروهای نظامی این کشور هستند، متهم کرد.  

البشیر در نخستین موضع‌گیری از این دست در مصاحبه خود اعلام کرد که چهره‌های شاخص مخالف سودان «مورد حمایت سازمان‌های اطلاعاتی مصر هستند.»

وی گفت:« ما این مسئله را هر زمان که با مقام‌های مصری دیدار کنیم یادآور شده و گوشزد می‌کنیم.»

نیروهای سودانی هم اینک در حال مبارزه با شورشیان در مناطق درگیری هستند. این مناطق شامل دارفور، نیل آبی و جنوب کوردفان می‌شود.

البشیر همچنین گفت که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر فرد خوبی است و دوست من نیز هست، اما نهادی که من آن را متهم می‌کنم، سازمان‌های اطلاعاتی مصر هستند.

رئیس‌جمهوری سودان افزود: «السیسس را متهم نمی‌کنم، بلکه نظام مصر را متهم می‌کنم.»

وی همچنین اتهام‌ها در خصوص این‌که خارطوم چندین عضو جنبش اخوان المسلمین را در خاک خود میزبانی می‌کند، رد کرد.

البشیر گفت: «سیاست ما این نیست که صلح و ثبات و امنیت را در هر کشوری برهم بزنیم و همچنین تصمیمی برای دخالت در مسائل داخلی هیچ کشوری نیز نداریم.»

وی ضمن تاکید بر شکایت از مصر به سازمان ملل در صورت پایان ندادن به اشغال مناطق مرزی با این کشور، گفت: «مثلث حلایب تماما متعلق به سودان است و این کشور هیچ‌گونه اغماضی در این خصوص نخواهد کرد.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز