خبرگزاری کار ایران

درخواست وکلای دولت آمریکا از دادگاه برای برقراری مجدد حکم مهاجرتی ترامپ

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۷۷۶

وکلای دولت آمریکا از برنامه منع سفر شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان دفاع کرده و از دادگاه فرجام در سان فرانسیسکو خواسته‌اند دستور رئیس‌جمهوری در این مورد را «به منظور تامین امنیت ملی» ابقا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، وزارت دادگستری در سندی ۱۵ صفحه‌ای که تسلیم دادگاه شد، استدلال کرد که دستور «دونالد ترامپ» استفاده قانونی از اختیارات ریاست‌جمهوری است، نه برای جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا.

روز یکشنبه دادگاه استیناف فدرال در آمریکا با درخواست تجدیدنظر دولت برای ابقای فوری فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری این کشور در محدودیت سفر به آمریکا، مخالفت کرده بود.

صدور این رای به این معنی بود که محدودیت‌های اعلام شده تا زمانی که این پرونده به طور کامل در دادگاه مطرح شود، به حالت تعلیق در می‌آیند.

دادگاه تجدیدنظر فدرال تا دوشنبه (۶ فوریه) به کاخ سفید و مخالفان این ممنوعیت که آن را به چالش کشیده‌اند، فرصت داده بوده تا اگر دلایل بیشتری دارند، به دادگاه ارایه کنند.

وکلای ایالت‌های مینه‌سوتا و واشنگتن پیش‌تر در این دادگاه استدلال کردند اجرای مجدد محدودیت سفر شهروندان ایران و شش کشور عمدتا مسلمان دیگر به آمریکا، دوباره به «هرج و مرج» منجر خواهد شد.

این وکلا در بخشی از اظهارنامه خود به بیانیه مقام‌‌های ارشد سابق امنیتی و دیپلمات‌های آمریکایی اشاره کرده‌اند که در آن هشدار داده شده «این محدودیت‌ها در طولانی مدت به منافع ملی آمریکا آسیب خواهد رساند.»

قرار است روز سه شنبه جلسه‌ای در دادگاه نهم استیناف در سان فرانسیسکو برای تصمیم‌گیری در مورد حمایت یا رد دستور دونالد ترامپ برگزار شود.

رئیس جمهور آمریکا روز ۲۷ ژانویه یک فرمان اجرایی را با عنوان «حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی» امضا کرد که براساس آن ورود پناهجویان به آمریکا به مدت چهار ماه معلق شد و بازدید شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان از جمله ایرانیان به آمریکا را محدود می‌کرد. این کشو‌رها شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هستند.

روز جمعه قاضی دادگاهی فدرال در سیاتل در واکنش به شکایت واشنگتن و مینه سوتا رای به معلق کردن دستور ترامپ داده بود.

قاضی آن دادگاه گفته بود که ممنوعیت ورود دارندگان ویزا از این هفت کشور به زیان منافع ایالاتی است که از آن شکایت کرده‌اند.

به دنبال رای قاضی فدرال در سیاتل و با بی‎اثر شدن موقتی فرمان مهاجرت دونالد ترامپ اداره گمرک آمریکا نیز اعلام کرد کسانی که از هفته گذشته تحت تاثیر این فرمان امکان سفر به آمریکا را نداشتند، حال می‌توانند وارد این کشور شوند.

ترامپ سپس در سخنانی ضمن دفاع از فرمان خود با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مسلمانان را هدف قرار نداده بلکه برای مبارزه با «تروریسم» و تامین امنیت کشورش دستور را صادر کرده است.

این فرمان اجرایی به اعتراض‌های گسترده‌ای دامن زده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز