خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۷۹۶

ابراز نگرانی مسئول سازمان ملل از سیاست‌های اسرائیل، دیدار نخست‌وزیران انگلیس و رژیم صهیونیستی، هشدار مقام روس به‌ آمریکا، انتخاب ایران به ریاست گروه آسیایی منع سلاح‌‌های شیمیایی، واکنش سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به قانون ضدفلسطینی پارلمان اسرائیل، مخالفت شرکت‌های آمریکا با دستور رئیس‌جمهوری این کشور، تایید حکم انحلال جمعیت الوفاق بحرین توسط حکومت این کشور، دیدار رئیس‌جمهور سوریه با نمایندگان بلژیکی، افزایش شکنجه مخالفان سیاسی در عربستان و تجاوز سازمان یافته ارتش میانمار به زنان مسلمان از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه نسبت به نشست پارلمان رژیم صهیونیستی در خصوص گسترش شهرک‌سازی‌های این رژیم در کرانه باختری رود اردن و قانونی کردن این روند ابراز نگرانی کرد.

-«ترزا می» و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیران انگلیس و رژیم صهیونیستی در لندن با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

-«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور در خصوص پیامد‌ها و خطرات تصمیم‌هایی که به زیرپا گذاشتن توافق هسته‌ای با ایران می‌انجامد، هشدار داد.

-ایران ریاست گروه آسیایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه را با اتفاق آراء به دست آورد.

-«نبیل ابو ردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تصویب قانون غصب اراضی فلسطینی برای توسعه شهرک‌سازی توسط پارلمان اسرائیل را محکوم و آن را مغایر با قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد.

-ده‌ها شرکت فناوری آمریکایی از جمله اپل، فیسبوک، گوگل، مایکروسافت و توئیتر، در سندی حقوقی مخالفت خود را با فرمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده در خصوص عدم صدور روادید و ممانعت از مسافرت اتباع هفت کشور اسلامی به خاک آمریکا اعلام کردند.

-دادگاه تجدید‌نظر بحرین درخواست فرجام‌خواهی جمعیت الوفاق که پیش از این توسط رژیم آل‌خلیفه با ادعای حمایت از تروریسم منحل و اموال آن‌ مصادره شده بود را رد کرد.

-«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه با گروهی از نمایندگان پارلمان بلژیک در دمشق پایتخت این کشور دیدار و در خصوص مسائل سوریه بحث و گفت‌وگو کرد.

-دیده‌بان حقوق بشر از افزایش شکنجه مخالفان سیاسی رژیم آل سعود در عربستان سعودی خبر داد و از این امر ابراز نگرانی کرد.

-دیده‌بان حقوق بشر از تجاوز و خشونت جنسی نیروهای ارتش و دولتی میانمار به زنان و دختران اقلیت مسلمان روهینگا در استان‌های غربی این کشور خبر داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز