خبرگزاری کار ایران

کویت خواستار شد؛

به اعراب در شورای امنیت کرسی دائم اعطا شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۰۱۵

نماینده کویت در سازمان ملل خواستار اختصاص کرسی دائم به کشورهای عربی در شورای امنیت سازمان ملل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، «منصور عیاد العتیبی» نماینده دائم کویت در سازمان ملل امروز -‌سه‌شنبه‌- با تاکید بر اصلاح اساسی در ساختار شورای امنیت سازمان ملل افزود کشورهای عربی در شورای امنیت باید یک کرسی دائم در اختیار داشته باشند.

وی اصلاحات در ساختار شورای امنیت را از مسائل اساسی در اجرای روند اصلاحات وسیع‌تر در ساختار سازمان ملل متحد خواند.

العتیبی تاکید کرد که ۷۱ سال از تاسیس سازمان ملل می‌گذرد و شرایط جهان طی این هفت دهه تغییرات زیادی به خود دیده است که با توجه به این امر، اجرای اصلاحات با اتفاق کشورهای عضو بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به چالش‌های بی‌شمار پیش روی سازمان ملل در راه اصلاحات افزود، اصلاح شورای امنیت سازمان ملل خصوصا انحصار حق وتو برای آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه که به عنوان اعضای دائم این شورا به شمار می‌روند، نیازمند تغییر و اصلاح است و تاکید کرد که همین امر بسیاری از تصمیم‌ها را در شورای امنیت با مشکل مواجه کرده است.

نماینده کویت در سازمان ملل متحد گفت که حق وتو در برخی موارد خصوصا در مسائل مربوط به حفظ صلح و تامین امنیت بین‌المللی، مانع ایجاد می‌کند.

پیش از این نیز بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواستاد اصلاحات در سازمان ملل متحد خصوصا شورای امنیت شده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز