خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۳۴۱

رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با همتای ترک خود بر حمایت واشنگتن از آنکارا در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» و «دونالد ترامپ» روسای جمهوری ترکیه و ایالات متحده آمریکا با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.

ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی بر حمایت دولت خود از ترکیه به عنوان یکی از شرکای مهم استراتژیک آمریکا و همچنین متحد مهم ناتو تاکید کرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان افزود دو طرف بر تعهدات خود در قبال مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

ترامپ در خلال این گفت‌وگو ضمن تقدیر از تلاش ترکیه در مبارزه با داعش بر تداوم حمایت واشنگتن از آنکارا به عنوان شریک استراتژیک خود و متحد مهم ناتو تاکید کرد.

اردوغان نیز مسائلی همچون ایجاد منطقه امن در سوریه، بحران تروریسم در منطقه و بحران پناهجویان را مطرح و در خصوص آن‌ها با رئیس‌جمهوری آمریکا بحث و تبادل نظر کرد. وی در ادامه صحبت‌های خود از ترامپ خواست حمایت ایالات متحده از گروه اتحاد سوریه دموکرات که شامل کردها و اعراب سوری است را متوقف کرده و به ترکیه در مبارزه با سازمان گولن کمک کند.

دو طرف در این گفت‌وگو که ۴۵ دقیقه به طول انجامید، درباره همکاری نظامی در رقه و الباب سوریه نیز به توافق رسیدند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز