خبرگزاری کار ایران

درخواست سازمان حقوق بشر:

ترامپ اخوان‌المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار ندهد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۷۲۷

سازمان حقوق بشر از رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کرد تا از قرار دادن نام «اخوان المسلمین» در فهرست گروه‌های تروریستی خودداری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، سازمان حقوق بشر با اجتماعی، سیاسی، اسلامی و بین‌المللی توصیف کردن فعالیت‌های گروه اخوان المسلمین از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواست نام این گروه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار ندهد.

سازمان حقوق بشر به آمریکا در خصوص پیامدهای زیان‌بار احتمالی این اقدام هشدار داد و افزود برابر دانستن اخوان المسلمین با داعش و القاعده اشتباهی بزرگ است که گروه‌های مسلمان در آمریکا را با تهدید مواجه می‌کند.

سازمان حقوق بشر این اقدام را باعث تضعیف اعضای گروه اخوان‌المسلمین قلمداد کرد و افزود قرار دادن نام این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی، زمینه‌ساز خروج هواداران اخوان‌المسلمین از مشارکت در فرایند سیاسی دمکراتیک می‌شود.

این سازمان تصریح کرد اخوان المسلمین دارای بخش‌های سیاسی، گروه‌های فعال در امور خیریه و دارای دفاتر مستقل در اقصی نقاط جهان بوده و اعضای مرتبط با این جنبش در پارلمان بسیاری از کشورهای خاورمیانه و اروپایی به عنوان نماینده در حال فعالیت هستند.

برخی از منابع نزدیک به دونالد ترامپ اعلام کردند که مشاوران امنیت ملی آمریکا طرحی مبنی بر قرار‌ دادن نام اخوان‌المسلمین در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا تهیه کرده‌اند.

اخوان المسلمین سال ۱۹۲۸ در مصر اعلام موجودیت کرد اما در سال ۲۰۱۳ از سوی «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصری به عنوان سازمان تروریستی اعلام و فعالیت‌های این گروه در مصر غیرقانونی شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز