خبرگزاری کار ایران

ضرب‌الاجل دی میستورا به معارضان سوری

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۲۰۷

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با تعیین ضرب‌الاجل برای معارضان سوری به آن‌ها تا یکشنبه فرصت داد هیات‌های اعزامی خود به مذاکرات ژنو را مشخص کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد معارضان سوری باید تا روز یکشنبه هیات‌های خود برای شرکت در مذاکرات ژنو را تشکیل دهند.

وی که در نشست خبری مشترک با «ژان مارک ارو» وزیر امور خارجه فرانسه در پاریس سخن می‌گفت، افزود ما از معارضان سوری ‌‌می‌خواهیم با تسریع در روند تشکیل هیات‌های خود مانع از دخالت‌های هر گونه نهاد دیگر در این امر شوند.

نماینده سازمان ملل افزود معارضان تا یکشنبه برای ارائه لفهرستی واحد از هیات شرکت‌کننده در مذاکرات ژنو فرصت دارند.

دی‌میستورا در خصوص مهلت تعیین شده برای هات معارضان اعلام کرد اگه تا روز یکشنبه این هیات مشخص نشود، بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل اختیار تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص به سازمان ملل واگذار می‌شود.

وی با تاکید بر پایداری آتش‌بس در اکثر نقاط سوریه از درگیری‌ها در غوطه شرقی شهر دمشق اظهار نگرانی کرد و افزود هدف از مذاکرات آستانه حمایت از آتش‌بس و هدف از مذاکرات ژنو آغاز مذاکرات خواهد بود.

دی‌میستورا اخیرا اعلام کرده بود در صورت عدم تفاهم معارضان برای تشکیل هیات نمایندگی مخالفان در مذاکرات ژنو خود به این امر دست می‌زند که این سخنان وی با واکنش «ریاض حجاب»، مسئول هماهنگ کننده هیات عالی مذاکره‌کنندگان معارض سوری مواجه شد. ریاض حجاب خاطرنشان کرد این امر جزو اختیارات دی‌میستورا نیست و این گونه صحبت‌ها باعث تحقیر مردم سوریه خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز