خبرگزاری کار ایران

نیروهای ترکیه وارد پایگاه داعش در حلب شده‌اند

منابع وابسته به معارضان سوری از پیشروی نیروهای تحت حمایت ترکیه در سوریه به سمت شهر الباب، مهم‌ترین پایگاه داعش در استان حلب، خبر داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای ترکیه و شورشیان سوری تحت حمایت آنکارا، روز شنبه وارد شهر الباب در استان حلب در شمال سوریه شده‌اند.

شهر الباب، که یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های گروه تروریستی داعش در استان حلب محسوب می‌شود، از سه محور به محاصره نیروهای ارتش سوریه و نیروهای ترکیه‌ درآمده است.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان سوری) گزارش داده است که نیروهای ترکیه و گروهک‌های معارض در چارچوب عملیات «سپر فرات»، روز شنبه از محور غربی وارد شهر الباب شدند و کنترل کامل حومه غربی این شهر را به دست گرفته‌اند.

این منبع از «درگیری‌های شدید» میان عناصر داعش و نیروهای ترکیه در محورهای مختلف خبر داده است.

پیشروی نیروهای ترکیه به الباب، که از محورهای غربی، شمالی و شرقی محاصره شده است، یک روز پش از رسیدن نیروهای دولتی سوریه و همپیمانان آن به دروازه‌های این شهر از محور جنوب، صورت می‌گیرد. طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای ارتش سوریه در حال حاضر در یک‌ و نیم کیلومتری این شهر قرار دارند.

نیروهای ارتش سوریه، دوشنبه گذشته جاده حیاتی تروریست‌های داعشی در جنوب الباب را مسدود کرده‌ و آنها را کاملا در محاصره قرار داده‌اند.

کد خبر : ۴۵۸۶۴۳