خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

ایران و حزب‌الله نقش مهمی در جنگ با داعش دارند

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۸۵۹

وزیر خارجه روسیه بر نقش مهم و قابل توجه ایران و حزب‌الله در مبارزه با داعش و محو تروریسم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در رد ادعای مقام‌های رژیم صهیونیستی در خصوص ارسال سلاح توسط روسیه برای حز‌ب‌الله لبنان، متذکر شد، اسرائیل باید ادعای خود را اثبات کند.

لاوروف، امروز- یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «ان‌تی‌وی»، بر نقش مهم ایران و حزب‌الله در جنگ با گروه تروریستی داعش تأکید و خاطرنشان کرد آمریکا باید در خصوص اولویت‌های خود تجدیدنظر کند.

وزیر خارجه روسیه عنوان داشت، خروج ایران از ائتلاف علیه تروریسم بر اساس اتهامات نابجا عاقلانه نیست.

وی درخصوص وجود برخی اتهامات علیه ایران، افزود: «اگر ادعاهایی در این خصوص مطرح می‌شود باید دقیق بررسی شود ولی خروج ایران از ائتلاف ضدتروریستی کار عاقلانه‌ای نیست و واشنگتن نیز معروف به اتخاذ رویکردهای عاقلانه است.»

سرگئی لاوروف همچنین تصریح کرد آمریکا باید به نقش حزب الله در مبارزه علیه تروریست‌ها اعتراف کند.

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر تشدید اختلافات بین ایران و آمریکا با شروع به کار دولت جدید آمریکا، تاکید کرد: «تصمیم‌ها باید بر اساس عقلانیت اتخاذ شود. اگر اولویت دونالد ترامپ مبارزه با تروریسم است باید به این قضیه اعتراف کند که اصلی‌ترین نیروهایی که در کنار ارتش سوریه علیه تروریست‌ها مبارزه می‌کنند ایران و حزب‌الله هستند.»

وی در ادامه اتهام حمایت ایران از سازمان‌های تروریستی را قاطعانه رد و خاطر نشان کرد که ایران تحت نظارت شورای عالی مبارزه با پولشویی موسوم به « FATF» است.

لاوروف اظهار امیدواری کرد که روسیه و آمریکا بتوانند علیه داعش در سوریه با یکدیگر همکاری کنند. وی در ادامه عنوان کرد: «حس می‌کنم رئیس‌جمهور آمریکا در مبارزه با تروریسم صادق است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز