خبرگزاری کار ایران

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» دوازدهمین رئیس‌جمهور آلمان شد

مجمع فدرال آلمان فرانک والتر اشتاین‌مایر را به مقام ریاست‌جمهوری آلمان برگزید. او دوازدهمین رئیس‌جمهوری آلمان است.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، مجمع فدرال آلمان، امروز- یکشنبه- فرانک والتر اشتاین‌مایر را به مقام ریاست‌جمهوری آلمان انتخاب کرد..

مجمع فدرال آلمان متشکل است از ۶۳۰ نماینده پارلمان بوندستاگ که نیمی از کل نمایندگان این مجمع هستند. نیم دیگر نمایندگان را نمایندگان مجالس ایالتی آلمان و نمایندگانی از حوزه هنر، ورزش و دین تشکیل می‌دهند. کل شمار نمایندگان این مجمع ۱۲۶۰ نفر است.

بسیاری انتخاب فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه پیشین این کشور از حزب سوسیال‌دموکرات به عنوان رئیس‌جمهور آتی را قطعی ‌می‌دانستند؛ زیرا او پیش از همه از پشتیبانی دو حزب حاکم سوسیال‌مسیحی و دمکرات‌مسیحی آلمان برخوردار بوده است.

دو حزب سبزها و دموکرات‌های آزاد (لیبرال‌ها) نیز به طور ضمنی اعلام کرده‌ بودند از اشتاین‌مایر حمایت کردند.

اشتاین‌‌مایر، که انتخاب او در مجمع فدرال آلمان به عنوان رئیس‌جمهور آتی از احتمال بالایی برخوردار بود، می‌گوید قصد دارد با ناامن‌سازی فزاینده در جامعه مقابله کند. او می‌‌‌‌افزاید، می‌داند که این «چالشی بزرگ» است و دور ساختن بحران‌ها و منازعات کار آسانی نیست.

از نظر اشتاین‌مایر، گفت‌وگوی درون جامعه آلمان باید از نو سازمان‌دهی شود. به گفته او، در فضای ناامنی نباید خود را باخت و از ساختن آینده دست کشید.

کد خبر : ۴۵۸۹۱۶