خبرگزاری کار ایران

تلاش پیونگ‌یانگ برای فاش نشدن علت مرگ برادر کیم جونگ‌اون

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۲۸۱

پیونگ‌یانگ از مقام‌های مالزی خواسته بود از کالبد‌شکافی پیکر برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی صرف نظر کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت مالزی اعلام کردند پیونگ‌یانگ تمام تلاش خود را انجام داد تا دلیل مرگ «کیم جونگ‌نام» برادر ناتنی «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی فاش نشود.

این منبع آگاه گفت مقام‌های کره‌شمالی تمام تلاش خود را انجام دادند تا کالبد‌شکافی از پیکر برادر ناتنی رهبر این کشور جلوگیری کنند.

مقام‌های مالزی درخواست پیونگ‌یانگ را رد کردند.

«کیم جونگ‌نام» فرزند رهبر پیشین کره شمالی که روز سه شنبه در فرودگاه کوالالامپور کشته شد، از جمله افرادی بود که گفته می‌شد قرار است به عنوان رهبر بعدی پس از پدرش انتخاب شود. هرچند تصمیم‌گیری در خاندان کیم بعدها تغییر کرد و کیم جونگ‌نام، طی سال‌های گذشته خارج از کره شمالی زندگی می‌کرد. او در عین حال در مواردی از حکومت کره شمالی انتقاد کرده‌است.

قتل کیم جونگ‌نام تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پیونگ‌یانگ دست به یک آزمایش موشکی تازه زد و ارتش کره جنوبی و آمریکا، خود را برای رزمایش بزرگی در شرق آسیا آماده می‌کنند.

رئیس سازمان اطلاعاتی کره جنوبی تایید کرده که «کیم جونگ‌نام» برادر ناتنی «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی با سم در مالزی کشته شده است.

رئیس سازمان اطلاعاتی این کشور به نمایندگان مجلس گفته است که کره شمالی از سال‌ها قبل در صدد سوء قصد به جان کیم جونگ‌نام بود.

کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بعد از آن که ظاهرا در فرودگاه کوالالامپور هدف حمله قرار گرفت، در راه بیمارستان درگذشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز