خبرگزاری کار ایران

دریاسالار هاروارد پست مشاور امنیت ملی ترامپ را نپذیرفت

گزارش‌ها حاکی است که دریاسالار «رابرت هاروارد« پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای تصدی پست مشاور امنیت ملی را رد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، دریاسالار رابرت هاروارد پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای در دست گرفتن پست مشاور امنیت ملی وی را رد کرده است.

قرار بود رابرت هاروارد جانشین «مایکل فلین» شود که اخیرا در پی برملا شدن تماس‌هایش با سفیر روسیه در واشنگتن مجبور به کناره‌گیری شد.

دریاسالار هاروارد در دوران نوجوانی خود در زمان حکومت محمد رضاه شاه پهلوی چند سال در ایران زندگی کرده است. پدر وی افسر نیروی دریایی آمریکا بود که در ایران ماموریت داشته است.

دریاسالار هاروارد در حالی از پیوستن به کاخ سفید خودداری کرده که ترامپ پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گزارش‌ها مبنی بر «هرج و مرج» در دولتش را بی‌اساس خواند و رسانه‌ها را به دروغ‌گویی متهم کرد.

روز چهارشنبه نیز «اندرو پوزدر» نامزد پیشنهادی ترامپ برای وزارت کار، از این سمت انصراف داد. گزارش‌ها حاکیست که مخالفت جمهوریخواهان در مجلس سنا با وی باعث کنار رفتن اندرو پوزدر شد.

ترامپ روز پنجشنبه مشاور امنیت ملی مستعفی خود را یک فرد خوب توصیف کرد و گفت که این ژنرال بازنشسته کار غیرقانونی انجام نداده است.

در روزهای اخیر منتقدان از استعفای آ فلین برای حمله به دونالد ترامپ و موضع او درباره روسیه استفاده کرده‌اند.

ترامپ گفت این خیلی خوب خواهد بود اگر آمریکا بتواند با روسیه، و با چین و ژاپن و یا هر کشور دیگر، رابطه خوبی داشته باشد. وزرای خارجه آمریکا و روسیه گفته‌اند که امکان همکاری بین دو کشور وجود دارد، هر چند ملاحظاتی در میان است.

کد خبر : ۴۶۰۵۴۴