خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۵۵۰

دیدار وزراری خارجه روسیه و آمریکا، انفجار مهیب در جنوب پاکستان، ارسال محموله‌های کمک‌رسانی به شرق موصل، افزایش آمار تلفات انفجار بغداد، حمایت آمریکا از راه‌حل تاسیس دو کشور اسرائیل و فلسطین، تهدید حماس توسط وزیر جنگ اسرائیل، دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه با مقام‌های روسیه، دیدار وزرای خارجه روسیه و ترکیه، حمله موشکی و توپخانه‌ای یمن به مواضع ارتش و مزدوران سعودی و درگیری مرگبار در شمال غرب چین از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه برای نخستین بار با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در شهر «بُن» آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

- در انفجار مهیب در یک مکان زیارتی در جنوب پاکستان دست کم ۷۵ نفر کشته و ۱۵۰ نفر زخمی شدند. داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

- سازمان بهداشت جهانی از ارسال محموله‌های بشر دوستانه و تجهیزات پزشکی به شرق موصل خبر داد.

- آمار تلفات حمله تروریستی به منطقه «البیاع» در غرب بغداد پایتخت عراق به ۴۵ کشته و ۴۹ زخمی افزایش یافت.

- نماینده آمریکا در سازمان ملل از حمایت کشور از طرح ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین برای حل نزاع میان رژیم‌صهیونیستی و فلسطینیان خبر داد.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با هشدار به جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، این گروه را تهدید کرد که در صورت انجام هر گونه اقدام تحریک آمیز با واکنش شدید روبرو خواهند شد.

- «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با مقام‌های عالی‌رتبه روسیه دیدار و در خصوص تسریع روند صلح در سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

- «سرگئی لاوروف» و «مولود چاوش اوغلو» وزرای خارجه روسیه و ترکیه در آلمان با یکدیگر دیدار و در خصوص هماهنگی بیشتر دو کشور پیرامون عملیات علیه تروریست‌ها در سوریه تاکید کردند.

- در حملات توپخانه‌ای و موشکی ارتش یمن به مواضع مزدوران سعودی و همچنین محل اجتماع نیروهای ارتش عربستان در مناطق «جیزان» و «نجران»، تعدادی زیادی کشته وزخمی شدند.

- در درگیری منطقه مسلمان‌نشین «سین‌کیانگ» در شمال غرب چین دست‌کم هشت نفر کشته شدند. تدابیر شدید امنیتی در این منطقه برقرار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز