خبرگزاری کار ایران

اولین مناطق در غرب موصل آزاد شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۲۶۷

ساعاتی پس از آغاز عملیات آزادسازی مناطق غرب موصل، نیروهای عراقی نخستین منطقه را از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، مرکز فرماندهی عملیات آزادسازی استان نینوا اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق با حضور در مناطق غربی شهر موصل، به اولین پیروزی‌های خود دست‌ یافتند.

سرلشکر «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده قرارگاه عملیات «قادمون یا نینوا» (نینوا، ما می‌آییم)، با انتشار بیانیه‌ای از آزادسازی نخستین مناطق در غرب موصل خبر داد.

وی تصریح کرد در عملیات نیروهای امنیتی در غرب موصل روستای «باخیره» از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شد.

سرلشکر رشید یارالله همچنین از تداوم قدرتمندانه عملیات آزادسازی موصل خبر داد.

همزمان، سرگرد «رائد شاکر جودت» رئیس پلیس فدرال عراق، اعلام کرد که یگان‌های پلیس فدرال در حال پیشروی به سوی اهداف خود در «تپه‌های ابوسیف»، فرودگاه موصل و مناطق موازی رود دجله با  پوشش هوایی جنگنده‌های ارتش عراق هستند.

طبق این گزارش، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، بامداد امروز- یکشنبه- آغاز عملیات آزادسازی بخش غربی شهر موصل را اعلام کرد.

العبادی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «مرحله تازه عملیات را در این لحظه اعلام می‌کنیم… [عملیات] برای آزاد کردن غرب موصل».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز