خبرگزاری کار ایران

بینالی ییلدریم:

ترکیه در کنار آمریکا عملیات آزادسازی رقه را انجام‌ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۳۶۴

نخست‌وزیر ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که در صورت دست‌یابی به توافق با آمریکا در عملیات آزادسازی شهر رقه مشارکت نظامی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه حریت، «بینالی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ در آلمان به سر می‌برد، حضور نظامی ارتش ترکیه در عملیات آزادسازی رقه را مشروط به دستیابی به توافق با آمریکا بر سر این موضوع دانست.

وی افزود در غیر این صورت ترکیه در این عملیات شرکت نخواهد کرد.

ییلدریم در خصوص عملیات آزادسازی رقه و نیروهای شرکت کننده در آن اعلام کرد نیروهای‌ ارتش آزاد، نیروهای محلی ودیگر‌ گروه‌های تحت حمایت ترکیه به عنوان نیروهای پیشرو اقدام به عملیات کرده و ترکیه وظیفه پشتیبانی از آنها را بر عهده خواهد داشت.

وی همچنین با حضور نیروهای مدافع خلق کردهای سوریه و برخی از گروه‌های دیگر در عملیات آزادسازی رقه مخالفت کرده و این گروه را به دلیل ارتباط با کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) یک سازمان تروریستی دانست.

 ترکیه با آغاز عملیاتی موسوم به «سپر فرات» در پی آزادسازی برخی از شهرهای نزدیک مرزهای خود در خاک سوریه و همچنین ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است.

ییلدریم، پیش‌تر و در دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از توانایی ترکیه برای مشارکت دادن آلمان در عملیات آزادسازی رقه خبر داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز