خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

برکناری یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا، دیدار وزیر خارجه عراق و نماینده رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، استفاده کویت از ذخایر ارزی، دیدار مقام‌های ترک و آمریکایی در مونیخ، خرید قایق‌های جنگی توسط کویت، طراحی موشک‌های جدید روسیه، سفر کاندیدای ریاست‌جمهوری فرانسه به لبنان، حمایت مصر از تاسیس دو کشور مستقل، گفت وگوی جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان با نخست‌وزیر لبنان، هلاکت ۷۹ تروریست داعشی در عملیات آزادسازی موصل و فرار چهارتبعه کره شمالی مظنون در قتل برادر رهبر کره شمالی، از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «کریگ دیر» رئیس امور کشورهای نیمکره غربی در شورای امنیت ملی آمریکا به دلیل انتقاد از سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور و  برخی از مشاوران وی، از سمت خود برکنار شد.

«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق، روز یکشنبه در دیدار با نماینده «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، گفت: «کشورش از هرگونه ابتکاری که به بحران ها و مشکلات منطقه پایان دهد، حمایت می کند».

دولت کویت به دنبال کمبود منابع مالی و تصویب بودجه انقباضی در این کشور ۳۸ میلیارد دلار از ذخایر ارزی را مورد استفاده قرار داد.

«بینالی یلدریم» نخست وزیر و «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که برای نشست امنیتی مونیخ در آلمان به سر می برند، دیدارهایی با مقام هایی آمریکایی داشتند و در این دیدارها نگرانی خود را از احتمال حمله مشترک آمریکا و کُردهای سوریه به شهر «الرقه» مرکز گروه تروریستی داعش در سوریه بیان کردند.

وزارت دفاع کویت برای افزایش توانمندی‌های نظامی این کشور از خرید چند فروند قایق جنگی برای مقابله با تروریسم خبر داد.

معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی از طراحی موشک هایی، که توانایی عبور از هر سامانه پدافند موشکی آمریکا را داراست خبر داد.

« مارین لوپن» رئیس حزب «جبهه ملی» و نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای ملاقات با مقام های ارشد لبنانی، وارد بیروت شد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد : «این کشور از راه حل عادلانه و دائمی مبتنی بر طرح تشکیل دو کشور و ایجاد کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شرقی حمایت می کند.

«محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد، معاون دوم نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان سعودی و «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در تماسی تلفنی به بررسی اوضاع منطقه پرداختند.

۷۹ نفر از عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش از آغاز عملیات آزاد سازی غرب موصل تاکنون کشته شده‌اند.

مالزی از فرار چهار تبعه کره شمالی مظنون به دست داشتن در ترور «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر این کشور خبر داد و سفیر کره شمالی را به منظور توضیح در مورد برخی ادعاهایش به وزارت خارجه احضار کرد.

 

کد خبر : ۴۶۱۶۴۳