خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

برای نفت به عراق نیامده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۸۳۶

وزیر دفاع آمریکا، که در سفر بغداد به‌سر می‌برد، می‌‌گوید کشورش برای مصادره نفت عراق، وارد این کشور نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، که در دومین روز از عملیات آزادسازی غرب موصل وارد وارد بغداد شده است، اعلام کرد ایالات متحده آمریکا به دنبال تسلط بر منابع طبیعی عراق از جمله نفت این کشور نیست.

وی افزود، همه مردم قیمت نفت و گازی که مصرف می‌کنند را پرداخت خواهند کرد و ما هم همچنین، ما به دنبال نفت عراق و مصادره آن به عراق نیامده‌ایم.

وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران تاکید کرد، می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات موقعیتی درستی در اختیار داریم و در همین حال همکاری و مبارزه در کنار یکدیگر را ادامه می‌دهیم.

طبق این گزارش، ماتیس در این سفر با رهبران سیاسی عراق و همچنین فرماندهان عملیات‌های علیه داعش از جمله فرمانده ارشد آمریکا در عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

در حالی‌که، وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به عراق ممکن است با پرسش‌هایی درباره اظهارات و اقدامات ترامپ از جمله تلاش آمریکا برای کنترل نفت عراق و ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور عمدتا اسلامی به ایالات متحده از جمله عراق روبه‌رو شود.

وزیر دفاع آمریکا خواستار مستثنی شدن عراقی‌هایی، که با ارتش آمریکا در این کشور کار می‌کنند، از طرح ممنوعیت ورود به خاک ایالات متحده شد.

وی گفت: از فرمان اجرایی جدیدی که ممکن است در دست تهیه باشد خبر ندارد. «ولی مطمئن هستم که گام‌هایی برخواهیم داشت تا به عنوان مثال، کسانی که همراه ما می‌جنگند بتوانند وارد خاک ایالات متحده شوند.»

حضور جیمز متیس در عراق گامی برای تشدید مبارزه با گروه داعش توصیف شده است که از برنامه‌های اصلی دونالد ترامپ در زمان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز