خبرگزاری کار ایران

معاون ترامپ در بروکسل به دنبال تعمیق روابط آمریکا با اتحادیه اروپایی

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که در بروکسل به دنبال تعمیق روابط با اتحادیه اروپایی است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز – دوشنبه - در دیدار با مقام‌های ارشد اتحادیه اروپایی در بروکسل، گفت که کابینه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال یافتن راه‌هایی برای «تعمیق روابط» با اروپا است.

مقام‌های اتحادیه اروپا تاکنون در پی اقدام انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و همچنین تشویق دیگر کشور‌های این اتحادیه برای خروج از این اتحادیه، احساس خطر کرده و در حالت هشدار قرار گرفته‌اند. پنس روز‌های گذشته را در آلمان سپری کرده و به دنبال اطمینان دادن به اروپایی‌ها نسبت به تعهدات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به ناتو است که البته هنوز به نظر می‌رسد بسیاری در این خصوص متقاعد نشده‌ باشند.

پنس در گفت‌و‌گو با «فدریکا موگرینی» رئیس سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا، گفت که «بسیار خوشوقت است که فرصت دیدار با وی و همچنین یافتن راه‌هایی برای تعمیق روابط با این اتحادیه را یافته است.»

وی در دفتر هیات نمایندگان آمریکا در اروپا با موگرینی دیدار کرد. موگرینی به پنس گفت که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها کار‌های فراوانی برای انجام دادن داشته و هم‌اینک نیز بحث و تبادل نظر در این خصوص در جریان است.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از علمکرد روسیه به دلیل آنچه «دخالت» در اوضاع اوکراین نامیده انتقاد کرده، و گفته کشورش با قدرت از ناتو پشتیبانی می‌کند.

موضوع روسیه و به‌طور مشخص رویکرد دونالد ترامپ و دولت او، از جمله محورهایی‌ است که در میان شماری از متحدان اصلی واشنگتن در اروپا نگرانی‌ ایجاد کرده‌ است. در همبستگی میان آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» و شماری از کشورهای عمده اروپایی مانند آلمان بود که تحریم‌هایی علیه مسکو، به دلیل اتهام‌ها در مورد دخالت در اوکراین، اجرایی شدند. واشنگتن در دوره اوباما، در کنار همین متحدان، از منتقدان عمده عملکرد روسیه در سوریه نیز بود.

کد خبر : ۴۶۱۸۵۵