خبرگزاری کار ایران

نیروهای عراقی به اطراف فرودگاه موصل رسیده‌اند

ارتش عراق اعلام کرد، نیروهای عراقی در پیشروی استراتژیک بعد از بیرون راندن داعش از یک روستا، در سومین روز عملیات آزادسازی به اطراف فرودگاه موصل رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، ارتش عراق، صبح امروز- سه‌شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای عراقی در پیشروی استراتژیک بعد از بیرون راندن داعش از روستای «تل‌قریب»، به ورودی‌های پادگان «الغزلانی» و اطراف فرودگاه موصل رسیدند.

ارتش عراق اعلام کرد، نیروهای پلیس فدرال و یگان‌های ویژه وابسته به وزارت کشور تحت عنوان «واکنش سریع»، پیشروی به سمت فرودگاه واقع در بخش جنوبی موصل را هدایت می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است، نیروهای عراقی عناصر داعش را از روستای کوهستانی «البوسیف» که مشرف به فرودگاه است، بیرون راندند.

روستای البوسیف که بر فرودگاه موصل مشرف است یک پایگاه مهم داعش در حاشیه جنوبی بخش غربی موصل به حساب می آید.

طبق گزارش منابع میدانی، سرعت این عملیات به‌دلیل مین‌ گذاری در مسیر کند شده است؛ هر چند تیم‌های خنثی‌کننده ارتش عراق در حال پاک‌سازی مسیر عملیات از مین هستند.

روز یکشنبه با آغاز عملیات، ارتش عراق توانست چندین روستا را که تا پیش از این در تصرف داعش بود، آزاد کند و برای اولین بار بعد از سه سال پرچم عراق را در مناطق جنوبی غرب موصل به اهتزاز درآورد.

سایر نیروهای دولتی مشغول پیشروی به سوی پایگاه نظامی غزلانی بوده‌اند که قصد دارند از آن برای انجام عملیات در غرب موصل استفاده کنند.

کد خبر : ۴۶۲۱۷۹