خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۸۷۸

سخنان سخنگوی کاخ سفید درباره فرمان مهاجرتی جدید رئیس‌جمهور این کشور، عدم توافق مخالفان سوری بر سر تشکیل یک گروه‌ نمایندگی برای مذاکرات ژنو، نشست رهبران برجسته ائتلاف ملی عراق، ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه، درخواست هیات مخالفان سوری از دولت سوریه، آغاز عملیات ضد تروریستی گسترده در پاکستان، ترور نافرجام رئیس‌ اداره امنیت شهر بنغازی، بازدید رئیس‌ کمیسیون امور خارجی سنای آمریکا از بلندی‌های عرسال، مخالفت وزیر خارجه اسپانیا با ورود سلاح‌های اتمی آمریکا به این کشور، خرید سامانه اس۴۰۰ توسط ترکیه، دیدار رئیس اقلیم کردستان و رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس و غارت یک کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه توسط تروریست‌ها از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد فرمان مهاجرتی جدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا شامل ممنوعیت ورود مسلمانان برای حفظ امنیت مردم آمریکاست.

- «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد معارضان سوری بازهم موفق به تشکیل یک هیات واحد برای شرکت در مذاکرات صلح ژنو، نشدند.

- رهبران و اعضای برجسته ائتلاف ملی عراق، درجلسه‌ای به ریاست «عمار حکیم»، مهمترین مسائل عراق از جمله موضوع‌های امنیتی و سیاسی این کشور را بررسی کردند.

- ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در استان‌های حلب و دیرالزور، موفق به آزادسازی مناطق زیادی از اشغال گروه تروریستی داعش شدند.

- هیات عالی مذاکره‌کنندگان مخالف دولت سوریه خواستار مذاکره مستقیم با دولت این کشور شد.

- ارتش پاکستان از آغاز عملیات بزرگ مبارزه با تروریسم در سراسر این کشور باعنوان عملیات «ردّ الفساد» و با ویژگی برخورد یکسان با تمام گروه‌های تروریستی خبر داد.

- رئیس اداره امنیت شهر بنغازی واقع در شمال شرق لیبی هدف ترور قرار گرفت که جان سالم به در برد.

- «رابرت کورکر» رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس سنای آمریکا از پایگاه‌های ارتش لبنان در مرزهای شمال شرق این کشور با سوریه به ویژه بلندی‌های شهرک عرسال که در اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره است، بازدید کرد.

- «آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد دولت این کشور قصد ندارد، اجازه ورود سلاح‌های اتمی‌ یا غیر متعارف درخاک اسپانیا را نه به آمریکا و نه به هیچ کشور دیگری بدهد.

- «فکری ایشیک» وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که کشورش قصد خرید سامانه موشک‌های دفاعی اس- ۴۰۰ از روسیه را دارد.

- «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه دیدار و بر تحکیم همه‌جانبه روابط تاکید کردند.

- افراد مسلح با بستن مسیر یک کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه که عازم مناطق تحت محاصره در سوریه بود، محتویات آن را غارت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز