خبرگزاری کار ایران

استفان دی‌میستورا:

مذاکرات ژنو بدون ادامه آتش‌بس ممکن نیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۹۱۴

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد بدون ادامه آتش‌بس، مذاکره میان جناح‌های مختلف ممکن نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با اعلام این که آتش‌بس در برخی از نقاط سوریه برقرار است، افزود که در صورت نقض آتش‌بس، برگزاری مذاکرات در میان گروه‌های مخالف ممکن نخواهد بود.

وی با اشاره به شکننده بودن آتش‌بس، افزود وجود این آتش‌بس باعث اجتماع بر سر میز مذاکره خواهد شد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه خاطرنشان کرد برخی از امور و اقدام‌ها همانند اتفاقاتی که در مذاکرات آستانه روی داد درصدد به بن‌بست کشاندن مذاکرات و خروج از آن هستند که ما می‌کوشیم وضعیت را تحت کنترل خود داشته باشیم.

دی‌میستورا همچنین افزود برخی از نمایندگان دولت آمریکا درصدد تغییر راهبرد واشنگتن در قبال سوریه و مقابله با تروریسم هستند.

وی همچنین در خصوص دیدار خود با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا نیز گفت تمامی دولت‌ها برای تدوین راهبرد‌های جدید نیاز به زمان دارند و دولت آمریکا نیز اعلام کرده است در راهبرد خود در قبال داعش و مبارزه با تروریسم بازبینی خواهد کرد.

دی‌میستورا افزود اطمینان دارم که آمریکایی‌ها علاقه‌مند به مبارزه با داعش هستند و دستوراتی از ترامپ برای ایجاد راهبرد جدید دریافت کرده‌اند.

وی در پایان با اظهار رضایت از مذاکرات آستانه اضافه کرد سازمان ملل متحد امیدوار است بتواند جلسات دیگری با هدف ایجاد آتش‌بس و صلح در سوریه برگزار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز