خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

من آمریکا را نمایندگی می‌کنم، نه جهان را

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید با وجود آن که همکاری جهانی و توافق با دیگر کشورها خوب است، او در نهایت رئیس‌جمهور آمریکا است و نه جهان.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، که روز جمعه در گردهمایی سالانه «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» سخنرانی می‌کرد، گفت: «چیزی به اسم سرود ملی جهانی، واحد پول جهانی یا پرچم جهانی وجود ندارد. این ایالات متحده آمریکا است که من نمایندگی می‌کنم. من جهان را نمایندگی نمی‌کنم، نماینده کشور شما هستم.»

شعارهای ملی‌گرایانه دونالد ترامپ با استقبال هوادارانش روبه‌رو می‌شود و دیروز حاضران در سخنرانی او، در مجمع محافظه‌کاران آمریکا، چند بار با فریادهای «آمریکا! آمریکا!»، ترامپ را تشویق کردند.

ترامپ پیش از این گفته است که باید نقش بین‌المللی آمریکا دگرگون شود و دولت او از جمله ممکن است که حضور خود در پیمان ناتو را «تعدیل» کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «تنها یک تعهد است که ما را با هم متحد می‌کند و آن هم متعهد بودن به آمریکا است.»

ترامپ این گفته خود را تکرار کرد که به تامین امنیت آمریکا متعهد است. او وعده داد که به زودی اقدام‌های جدیدی در این زمینه انجام خواهد داد.

او گفت که نمی‌گذارد «تروریست‌های رادیکال اسلامی» به آمریکا برسند. ترامپ همچنین وعده داد که گروه داعش را «محو» خواهد کرد.

دونالد ترامپ در سخن‌رانی‌اش برای ائتلاف سیاسی محافظه‌کاران دو پیام برای هوادارانش داشت: «اول این ‌که پای وعده‌های انتخاباتی‌اش ایستاده است و قول می‌دهد به یکی از آن سیاستمداران حرفه‌ای تبدیل نشود که همیشه از آنها انتقاد می‌کند. دوم این که از هوادارانش خواست به اقدام‌ها و موضع‌گیری‌های او توجه کنند؛ نه آن‌چه رسانه‌ها، رسانه‌های به گفته او متقلب، تحویل مخاطبانشان می‌دهند.»

درست پنج هفته بعد از سوگند ریاست‌جمهوری، او بار دیگر وعده‌های انتخاباتی‌اش را فهرست کرد؛ از کاهش مالیات و کاهش مقررات محدودکننده برای صنایع آمریکایی؛ تا پیشبرد سیاست خارجی آمریکا بر اساس این اصل که رئیس‌جمهور آمریکا، حواسش به آمریکا باشد؛ نه به همه جهان.

رئیس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دیواری که می‌خواهد در مرز مکزیک بسازد اشاره کرد.

او گفت: «دیوار را می سازیم. در واقع باید بگویم که ساخت آن خیلی زود شروع خواهد شد. خیلی زودتر از موعد مقرر. خیلی خیلی خیلی زودتر از موعد مقرر.»

او یک روز پس از آن اظهار نظر می‌کرد که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا و «جان کلی» وزیر امنیت ملی در پایتخت مکزیک، با وزیر خارجه این کشور دیدار کردند.

کد خبر : ۴۶۳۲۲۶