خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

پیشروی نیروهای عراقی در بخش غربی موصل، کمک آمریکا به داعش، سخنان شهردار مسلمان لندن درخصوص فیلم «فروشنده»، تنش و مشاجره بین‌ مقام‌های ترکیه و یونان، خروج سه میلیون مراکشی به سوی اروپا، تظاهرات‌ در اسپانیا درحمایت از پناهجویان، سخنان نامزد افراطی فرانسه در محکومیت رسانه‌ها، رونمایی از پهپادهای شناسایی و جنگی یمنی وتظاهرات مخالفان دولت روسیه در مسکو از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، نیروهای عراقی در ادامه پیشروی های خود یکشنبه شب به فاصله ۲۵۰ متری از محله «الدواسه» در مرکز بخش غربی شهر موصل رسیدند. در درگیری‌های غرب موصل ۱۰۲ تن از عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش کشته شدند.

- آمریکا با پرتاب کمک‌های تجهیزاتی در «تلعفر»، به حمایت از داعش ادامه می‌دهد که این امر اعتراض مقام‌های ارشد عراقی را در پی داشته است.

- «صادق خان» شهردار مسلمان و پاکستانی‌‌الاصل لندن، روز یکشنبه در سخنانی پیش از شروع نمایش فیلم فروشنده در میدان «ترافالگار» این شهر، گفت: «می‌خواهم دنیا بداند که ما در کنار اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی و تمام آنهایی که به خاطر نژادشان مورد تبعیض قرار گرفته‌اند، ایستاده‌ایم.»

- در پی فرار و درخواست پناهندگی دو نظامی ترکیه‌ای به یونان، تنش‌ و مشاجره بین مقام‌های آنکارا و آتن از سرگرفته شده است.

- وزارت مهاجرت مراکش اعلام کرد که بیش از سه میلیون مهاجر از این کشور وارد اروپا شده‌اند.

- هزاران نفر با برگزاری تظاهرات در ۳۰ شهر اسپانیا در یکشنبه شب به خیابان‌ها آمدند و خواستار پذیرش پناهجویان توسط این کشور شدند.

- «مارین لوپن» نامزد حزب راست‌افراطی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، روز یکشنبه رسانه‌ها را به حمایت از «امانوئل ماکرون» رقیب خود در انتخابات پیش رو متهم کرد.

- وزارت دفاع یمن از سه فروند پهپاد شناسایی به نام‌های «رقیب»، «هدهد» و «راصد» و پهپاد جنگی ««قاصف۱» رونمایی کرد.

- صدها نفر از مخالفان دولت روسیه در سالروز قتل «بوریس نمتسوف» فعال سیاسی روس در مسکو تظاهرات کردند.

کد خبر : ۴۶۴۰۷۳