خبرگزاری کار ایران

شکست حمله داعش به سامرا با کشته شدن ۱۶۰ تروریست

فرماندهی ستاد مشترک عملیات ارتش عراق از ناکام گذاشتن حمله داعش به سامراء و هلاکت بیش از ۱۶۰ تروریست در استان صلاح‌الدین خبر داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، فرمانده عملیات مشترک عراق، روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، طرحی تروریستی برای هدف قرار دادن شهر سامرا در استان صلاح‌الدین، شکست خورد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق افزود: «به دنبال گسترش تلاش‌های اطلاعاتی و بعد از رصد و نظارت، مشخص شد گروه تروریستی داعش درصدد هجوم به شهر سامرا است.»

طبق این بیانیه، نیروهای ارتش عراق همچنین در این حمله بیش از ۱۶۰ تروریست را کشتند و دست‌کم ۷۰ تروریست دیگر را زخمی کردند.

بر اساس این گزارش، در این حمله «ابو دجانه» والی خودخوانده صلاح‌الدین، «ابو عبدالرحمن» فرمانده حمله به سامرا و چند تن دیگر از سرکردگان تروریست‌ها کشته شدند.

نیروی هوایی ارتش عراق روز یکشنبه نیز منطقه «البیضه» در «الجزیره» را هدف قرار داد که در این حمله ۱۵ تروریست از جمله ۱۰ عامل انتحاری کشته شدند.

همچنین ۲۵ تروریست دیگر در حمله ارتش عراق به پایگاه تروریست‌ها در الجزیره، کشته شدند.

جنگنده‌های عراقی همچنین یک مقر تجمع تروریست‌ها را در منطقه «الرمان» هدف قرار دادند که در آن حمله نیز ۱۱ تروریست از جمله یک سرکرده سوری کشته شدند.

کد خبر : ۴۶۴۵۰۳