خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

سفر وزیرامور خارجه ایران به پاکستان، ارائه طرح اولیه برای مبارزه با داعش توسط وزیر دفاع آمریکا، تاکید ایران و روسیه بر مخالفت با توسعه توان موشکی آمریکا، اتخاذ تصمیم نهایی برای سیستم دفاعی مشترک اروپا از مهم ترین رویدادهای خبری دوازده ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایلنا،«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران شامگاه دوشنبه در بدو ورود به پایتخت پاکستان برای شرکت در بیست و دومین نشست شورای وزیران سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) این سازمان منطقه ایرا زمینه ای بی نظیر برای گسترش همکاری های منطقه دانست.

- «جف دیویس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع، طرح اولیه‌ای را برای مبارزه با داعش به کاخ سفید ارائه کرده است.

- در دیدار «غلامحسین دهقانی» مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه ایران و «میخائیل اولیانوف» رئیس اداره منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه، دو طرف بر مواضع خود در مخالفت با توسعه توان موشکی آمریکا تاکید کردند.

- «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد روز دوشنبه آینده در بروکسل تصمیمات مهمی برای سیستم دفاعی مشترک اروپا اتخاذ می شود.

 

 

کد خبر : ۴۶۴۵۲۵