خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۶۶۴

آغاز جست وجو برای یافتن جاسوس در کاخ سفید، کشته شدن هشت تن در حمله آمریکا به یمن، زخمی شدن یک فرمانده روس در تدمر، تظاهرات مردم سوریه در مرز ترکیه در اعتراض به حضور نظامی این کشور در سوریه، تظاهرات گسترده مردم یمن، دستیابی به توافق در مذاکرات ژنو، احضار رهبر حزب راست افراطی به دادگاه، انتقاد شدید ترکیه از آلمان، تلاش اتحادیه اروپا برای توقف شهرک‌سازی‌های اسرائیل، رد حضور در جنگ علیه مردم یمن توسط وزارت دفاع مالزی و تجمع اعتراض‌آمیز مردم اندونزی در مقابل سفارت عربستان از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، جست‌وجوی مشاوران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای یافتن فرد یا افرادی که اطلاعات داخل کاخ سفید را به بیرون درز می‌دهند، شدت گرفته و باعث ایجاد فضایی از اضطراب و نگرانی شده است.

- هشت نفر در حمله هوایی آمریکا به مواضع گروه «القاعده» در جنوب یمن کشته شدند.

- یک فرمانده نظامی روس در نبردهای آزادسازی شهر تدمر در سوریه زخمی شد.

- در پی اشغال بخش هایی از خاک سوریه توسط ارتش ترکیه، شماری از مردم استان ادلب با تظاهرات در مرز ترکیه خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک کشورشان شدند.

- مردم یمن با حضور در خیابان‌های صنعا پایتخت این کشور از پیشرفت‌های موشکی و صنایع نظامی کشورشان حمایت کردند.

- «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، در پایان چهارمین دور مذاکرات صلح سوریه در «ژنو» با بیان اینکه نمایندگان دولت دمشق و معارضان برای دستیابی به صلح بر سر «دستور کار روشنی» به توافق رسیده اند، از برگزاری دور بعدی مذاکرات در پایان ماه جاری میلادی خبر داد.

- «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی فرانسه و نامزد ریاست جمهوری این کشور، به اتهام سوء استفاده از بودجه اتحادیه اروپا به دادگاه احضار شد اما وکیل وی اعلام کرد لوپن قطعاً تا پایان مبارزات انتخاباتی در دادگاه حاضر نخواهد شد.

- «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه ، آلمان را به شدت مورد حمله قرار داد و مقام‌های این کشور را به پناه دادن تروریست‌ها متهم کرد.

- نمایندگان کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا با تأکید بر لزوم اتخاذ سیاست واحد و شفاف از سوی این اتحادیه در خصوص رژیم صهیونیستی، از تلاش بروکسل برای برگزاری گفت‌وگوهای سطح بالا با مقام‌های تل‌آویو درباره توقف شهرک‌سازی ها و روند موسوم به «صلح خاورمیانه» خبر دادند.

- وزارت دفاع مالزی پس از طرح برخی اتهام‌ها علیه این کشور در مورد مشارکت در جنگ عربستان علیه مردم یمن، هرگونه اتهام به نیروهای مسلح مالزی برای درگیر بودن در عملیات نظامی و جنگ در یمن را رد کرد.

- گروهی از مردم مسلمان اندونزی همزمان با سفر «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی به جاکارتا پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا تجمعی اعتراض‌آمیز مقابل سفارت عربستان برگزار کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز