خبرگزاری کار ایران

مسکو و دمشق کاروان نظامی به «منبج» اعزام کرده‌اند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است دمشق و مسکو کاروانی نظامی متشکل از خودروهای زرهی به شهر منبج در شمال سوریه، اعزام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، وزارت دفاع آمریکا، روز جمعه اعلام کرد که دولت سوریه و روسیه کاروان‌های نظامی به شهر منبج در شمال سوریه که تحت سیطره کْردها است، اعزام کرده‌اند.

«جف دیویس» سخنگوی پنتاگون در این‌باره گفت:‌ «می‌دانیم که کاروان‌های انسانی، با پشتیبانی روس‌ها و نظام سوریه عازم منبج است. این کاروان‌ها همچنین شامل خودروهای زرهی هستند.»

دیویس تأکید کرد، آن‌چه که واشنگتن در حال حاضر می‌خواهد، این است که «تمامی طرف‌های حاضر در شمال سوریه» به جای جنگ علیه یکدیگر، تلاش کنند بیرون راندن داعش را در اولویت قرار دهند.

 «نیروهای دموکراتیک سوریه» (کْردها) در آگوست گذشته با پشتیبانی نظامیان آمریکایی و حمایت هوایی ائتلاف بین‌المللی به‌رهبری واشنگتن، شهر منبج را به کنترل خود درآوردند.

آنکارا، روز پنجشنبه تهدید کرده بود که شبه‌نظامیان کْرد را در صورتی‌که از منبج عقب‌نشینی نکنند، هدف حمله قرار می‌دهد.

اعزام کاروان‌های نظامی دمشق و مسکو به منبج می‌تواند ترکیه را از این تهدیدش علیه کردها منصرف کند؛ زیرا شعله‌ور شدن جنگ میان ارتش ترکیه و «نیروهای دموکراتیک سوریه» که هر دو هم‌پیمان آمریکا هستند، می‌تواند ضربه‌ای کمرشکن به سیاست‌ منطقه‌ای آمریکا وارد کند.

کد خبر : ۴۶۵۶۶۵