خبرگزاری کار ایران

مقام‌های کی‌یف خواستار شدند؛

دادگاه عالی سازمان ملل، روسیه را به حمایت از تروریسم متهم کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۵۷۹

کی‌یف با ارائه پرونده‌ای به دادگاه عالی بین‌المللی از این دادگاه خواهد خواست تا روسیه را در قبال اقدام‌های انجام گرفته در تنش‌های اوکراین مجرم بشناسد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های کی‌یف امروز – دوشنبه – تلاش خواهند کرد دادگاه عالی سازمان ملل را متقاعد کنند که مسکو در نبرد خونین میان جدایی‌طلبان طرفدار روسیه و تنش‌هایی شرق اوکراین از « تروریسم » حمایت کرده است. 

نمایندگان اوکراین همچنین از دادگاه بین‌المللی عدالت درخواست خواهند کرد با اتخاذ تدابیر فوری به روسیه دستور دهد انتقال پول، سلاح و پرسنل نظامی به شرق اوکراین را متوقف کرده و دست از آنچه که «تبعیض» در قبال اقلیت‌های حاضر در کریمه تحت کنترل روسیه خوانده‌ است، بر دارد.

این حقوق‌دانان همچنین از این دادگاه خواهند خواست در قبال حمله‌های انجام گرفته علیه شهروندان این نواحی در نزدیک به سه سال درگیری، غرامت پرداخت شود.

مسکو تا کنون اتهام مسلح کردن شورشیان را رد کرده و اعلام کرده است که این پرونده تنها با «اهداف سیاسی» شکل گرفته است. 

کی‌یف در این دادگاه همچنین اعلام خواهد کرد که مسکو در قبال تلاش‌های اوکراین برای حل این مناقشه «ناموفق» بوده است و مذاکرات «بیشتر دیگر بی‌اثر» خواهد بود. 

نمایندگان پارلمان اوکراین خواستار آن شده‌اند که «دادگاه بین‌المللی عدالت در این پرونده رای صادر کرده و روسیه را به واسطه حمایت از تروریسم، مسئول این تنش‌ها بداند و اقدام‌های انجام گرفته از سوی نمایندگانش در این منطقه را تروریستی خوانده و آن را محکوم کند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز