خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۹۵۰

کنفرانس بین‌المللی سوریه در بروکسل، درگیری‌های طرفداران و مخالفان رئیس‌جمهوری آمریکا، قانون جدید پارلمان اسرائیل، کشته شدن ۳۰ نفر در میانمار در حمله افراد ناشناس، متهم کردن هند و افغانستان به تلاش در به چالش کشیدن امنیت پاکستان، هشدار چین به هند، محکومیت آزمایش موشکی کره‌شمالی توسط مالزی، دستگیری پنج وابسته به گروه‌های تروریستی در اتریش، درگیری میان گروه‌های تروریستی در لبنان، کشته شدن ۱۱ مسلح در درگیری با ارتش مصر در سینا، درخواست برای نشست فوق العاده شورای امنیت توسط آمریکا و ژاپن، استقرار نیروهای آمریکایی در منبج، تایید کشته شدن دو نظامی روس در سوریه، امضای فرمان جدید مهاجرتی توسط رئیس جمهور آمریکا و ارجاع پرونده ترکیه به شورای امنیت از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «فدریکا موگرینی»  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه در روز پنجم آوریل در بروکسل میزبان کنفرانس بین‌المللی با حضور سازمان ملل و با هدف بررسی موضوع کمک به سوریه خواهد بود.

- در جریان درگیری‌های خشونت‌آمیز میان طرفداران « دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با مخالفان وی تعداد زیادی از هر دو طرف مجروح و بازداشت شدند.

- پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به «کنست» با تصویب قانونی جدید، ورود حامیان تحریم این رژیم به فلسطین اشغالی را ممنوع کرد.

- مقام های میانمار اعلام کردند در حملات شدید گروهی شورشی با لباس پلیس، دست کم ۳۰ نفر در یکی از شهرهای مرزی میانمار با چین کشته شدند.

- «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان با حضور در پارلمان این کشور، هند و افغانستان را متهم به همکاری با یکدیگر برای ایجاد ناآرامی و بی‌ثباتی در پاکستان کرد و گفت که اقدام پاکستان در مسدود کردن مرزها با افغانستان در راستای تامین امنیت ملی پاکستان است.

- چین به هند هشدار داد که هر گونه اشتباه درباره برخورد با «دالایی لاما» رهبر بودائیان جهان و گفت‌وگو و رایزنی دهلی‌نو با وی، بر روابط دو کشور آثار منفی برجا خواهد گذاشت.

- با افزایش تنش در مناسبات مالزی و کره‌شمالی، کوالالامپور آزمایش چهار موشک بالستیک پیونگ یانگ را محکوم کرد و کره‌شمالی را با این آزمایش‌ها، بی‌توجه به صلح و امنیت شبه جزیره کره، منطقه و جهان دانست.

- مسؤولان امنیت اتریش اعلام کردند که پلیس این کشور پنج نفر را به اتهام وابستگی به گروه‌های تروریستی دستگیر کرده است.

- درگیری میان گروه‌های تروریستی در منطقه «جرود» شهرک «عرسال» و «القلمون» لبنان واقع در نزدیکی مرز سوریه شدت گرفت.

- در درگیری میان ارتش مصر و افراد مسلح در صحرای سینا ۱۱ نفر از افراد مسلح کشته و شماری نیز زخمی شدند.

- آمریکا و ژاپن از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند برای بررسی آزمایش موشک‌های کره‌شمالی، نشست فوق‌العاده برگزار کند.

-نیروی زمینی ارتش آمریکا شماری از نیروهای خود را داخل و حومه شهر «منبج» سوریه مستقر کرد.

- وزارت دفاع روسیه کشته شدن دو نظامی این کشور در نبردهای چند روز اخیر در سوریه را تایید کرد.

- رئیس جمهوری آمریکا دستور مهاجرتی جدید خود مبنی بر ممنوعیت صدور روادید و ورود اتباع برخی کشورها به آمریکا را امضا کرد.

- دادگاه رسیدگی به جنایت های جنگی وابسته به سازمان ملل متحد با اعلام این که ترکیه با بازداشت یکی از قاضیان این نهاد قضایی، به‌رغم صدور حکم رهایی وی، استقلال این نهاد  را به خطر انداخته است، پرونده ترکیه را به شورای امنیت ارجاع داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز