خبرگزاری کار ایران

تنش بین ریاض و قاهره؛ وزیر خارجه سعودی در نشست امروز اتحادیه عرب شرکت نمی‌‌کند

رسانه‌های مصری از تصیم عربستان سعودی مبنی بر عدم حضور وزیر خارجه‌ این کشور در نشست امروز اتحادیه عرب، در قاهره، خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از مدی‌پرس، یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد، عربستان سعودی تصمیم گرفته است که «عادل الجبیر» وزیر خارجه این کشور در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب که امروز- سه‌شنبه- در قاهره برگزار می‌شود، حاضر نشود.

این منبع تصریح کرد، احتمال می‌رود حضور عربستان در نشست امروز اتحادیه عرب در سطح سفیر باشد و اکثر وزرای خارجه شورای همکاری خلیج‌فارس نیز در این نشست غایب خواهند بود.

طبق این گزارش، تنش بین مصر با عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس و همچنین فشارهای عربستان به این کشورها درخصوص بازنگری در روابط سیاسی و اقتصادی‌شان با مصر، از دلایل این تصمیم ریاض است.

براساس آخرین فهرست ارائه شده درباره روسای هیات‌های عرب شرکت کننده، وزرای خارجه عربستان و قطر در این نشست حاضر نمی‌شوند و امارات نیز با «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه خود در این نشست مشارکت خواهد کرد. کویت نیز «خالد سلیمان الجار‌الله» معاون وزیر خارجه را به این نشست اعزام خواهد کرد.

 به‌رغم تأکید مصر و عربستان بر استحکام روابط دو جانبه، نشانه‌های تنش بین دو طرف همچنان نمایان است.

کد خبر : ۴۶۷۱۶۵