خبرگزاری کار ایران

حمایت ترامپ از طرح بیمه درمانی جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان

رییس جمهوری آمریکا،روز سه شنبه از طرح بیمه درمانی پیشنهادیجمهوریخواهان در مجلس نمایندگان برای جایگزین قانون نظام بهداشتی موسوم به «اوباما کِـر» حمایت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان، روز سه شنبه طرح پیشنهادی خود برای طرح بیمه درمانی جایگزین قانون نظام بهداشتی دولت «باراک اوباما» (اوباما کِـر) را رونمایی کردند. در این طرح جدید برخی از شرایط الزامی از جمله ضرورت بیمه داشتن شهروندان،‌ حذف شده است.

با این حال «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفته است: مفتخرم که حمایت خود را از طرح جایگزین ارائه شده توسط جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان اعلام کنم.

«پل رایان» رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان روز سه شنبه تاکید کرده است که این طرح بیمه درمانی تازه از حمایت کافی برای تصویب در مجلس نمایندگان برخوردار است.

رایان گفته است: جمهوریخواهان باید برای این طرح تازه خوشحال باشند چرا که یکی از مهم‌ترین قوانین دوره باراک اوباما را لغو و قانون تازه‌ای را جایگزین آن خواهند کرد.

این در حالی است که برخی از جمهوریخواهان در سنای آمریکا از این طرح بیمه درمانی تازه انتقاد کرده اند.

«مایک لی» سناتور جمهوریخواه از ایالت یوتا، گفته است: «این طرح از همان توافق‌های پشت درهای بسته است که با عجله تهیه شده است. ما ازدمکرات‌ها به همین دلایل انتقاد می کردیم.»

این طرح در برگیرنده خواست‌های کلیدی دونالد ترامپ و جمهوریخواهان برای جایگزینی «اوباما کِـر» است. اما نمایندگان با فشار مضاعف رای دهندگان مواجه اند که خواستار حفظ نظام بیمه دولت اوباما هستند.

در همین حال، دمکرات ها از طرح تازه در مجلس نمایندگان انتقاد کرده و می گویند، این طرح باعث می شود که میلیون‌ها آمریکایی بیمه خود را ازدست بدهند و این طرح تنها به نفع ثروتمندان است.

دموکرات‌ها می‌دانند که از آرا کافی در سنا و مجلس نمایندگان برای جلوگیری از لغو «اوباما کِـر» برخوردار نیستند به همین دلیل می‌کوشند نسبت به پیامدهای لغو این قانون خدمات درمانی هشدار بدهند.

جمهوریخواهان مخالف مداخله دولت در ساختار نظام خدمات درمانی آمریکا هستند و می‌گویند ورود دولت به این بخش باعث کاهش اشتغال زایی و همچنین افزایش هزینه‌های صاحبان کسب و کار می‌شود.

از زمان تصویب این قانون از سال ۲۰۱۰ تاکنون، جمهوری خواهان بیش از ۵۰ بار برای لغو یا اصلاح بخشی از این نظام خدمات درمانی رای داده‌اند.

دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که در نخستین گام این قانون را لغو خواهد کرد.

 

کد خبر : ۴۶۷۳۷۵