خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

اتهام‌زنی رسانه‌ها به نامزد انتخابات فرانسه، تصمیم پارلمان انگلیس درباره برگزیت، افشای هزاران سند محرمانه سیا، تکذیب خبر فروش برخی جزایر مالدیو به عربستان، محکومیت آزمایش‌های کره‌شمالی، دیدار معاون وزیر خارجه و نماینده معارضان سوریه در مسکو، ادامه تنش‌های لفظی ترکیه و آلمان، برقراری آتش‌بس در غوطه شرقی، بیانیه وزرای خارجه اتحادیه عرب درخصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، کشته شدن یک فرمانده ارشد داعش و کسری تجاری آمریکا از مهم‌ترین رویدادهای خبری در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، نشریه فرانسوی «لو کاناهو شینی» اعلام کرد «فرانسوا فیون» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری   ۲۰۱۷ فرانسه، وامی کلان و بدون بهره دریافت کرده  که آن را به نهادهای دولتی گزارش نکرده است.

- نمایندگان مجلس اعیان انگلیس پس از بحثی طولانی توافق نهایی برگزیت را مشروط به موافقت پارلمان انگلیس کردند که یک ناکامی دیگر برای «ترزا می» نخست‌وزیر محافظه کار این کشور به شمار می‌رود.

- «ویکی‌لیکس» با افشای هزاران سند محرمانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به بزرگ‌ترین افشاگری تاریخ دست زد.

- دولت مالدیو گزارش‌های رسانه‌ای درباره فروش جزایر مرجانی «فافو» واقع در اقیانوس آرام به عربستان را رد کرد و گفت:« طرح سرمایه‌گذاری عربستان در این جزیره تنها برای گردشگری استوار خواهد بود.»

- شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای، آزمایش موشکی کره‌شمالی را به شدت محکم کرد.

- «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه با «قدری جمیل» رئیس معارضان سوری، در مسکو دیدار و درباره مذاکرات صلح ژنو چهار بحث و تبادل نظر کردند.

- «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در ادامه جنگ لفظی آنکارا و برلین، به مسئولان آلمانی گفت از شما خواهشمندیم به ما درس حقوق بشر ندهید.

- ارتش روسیه اعلام کرد آتش‌بس در منطقه غوطه شرقی واقع در شرق دمشق پایتخت سوریه تا پایان اسفند‌ماه برقرار خواهد بود.

- وزرای خارجه کشورهای عربی در اختتامیه نشست اتحادیه عرب در قاهره انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به شهر بیت‌المقدس را به منزله به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تهدید کننده صلح جهانی دانست.

- سازمان اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد فرمانده نظامی گروه تروریستی داعش در منطقه غربی موصل کشته شد.

- وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که کسری بازرگانی این کشور در ماه نخست سال جاری (۲۰۱۷) به بالاترین میزان  ماهانه خود در پنج سال گذشته رسیده است.

کد خبر : ۴۶۷۴۰۸