خبرگزاری کار ایران

برادرزاده رهبر کره‌شمالی برای نخستین بار علنی گفت‌وگو می‌کند

یک فایل تصویری منسوب به پسر برادر مقتول رهبر کره‌شمالی در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است. آژانس اطلاعات کره‌جنوبی این فایل را تایید کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، یک فایل تصویری منسوب به پسر «کیم جونگ‌ نام» برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است که به نظر می‌رسد این نخستین اظهارات علنی یکی از افراد خانواده کیم جونگ‌نام بعد از قتل وی در «کوالالامپور» پایتخت مالزی، باشد.

آژانس اطلاعاتی کره‌جنوبی، امروز- چهارشنبه- تأکید کرد، مردی که در ویدیوی منتشر شده در حساب کاربری گروهی ناشناس موسوم به «شیولیما سویل دیونس» ظاهر می‌شود، همان «کیم هان‌ سول» است.

این مرد در این فایل صوتی به زبان انگلیسی می‌گوید: «اسمم کیم هان‌سول است از کره‌شمالی و از خاندان کیم. من در حال حاضر به همراه مادر و خواهرم زندگی می‌کنم. ما بسیار سپاسگزاریم... ». سپس صدا قطع می‌شود.

این مرد همچنین گذرنامه دیپلماتیک خود را به‌منظور اثبات هویتش نشان می‌دهد ولی صفحه نمایش محتویات آن را شطرنجی می‌کند.»

سپس در کلیپی دیگر که مدت آن ۴۰ ثانیه است، این مرد می‌گوید: «امیدواریم اوضاع به زودی بهبود یابد.»

کیم جونگ نام، مسن‌ترین برادر ناتنی «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی، ۱۳ فوریه در فرودگاه کوالالامپور بیهوش شد و در راه رسیدن به بیمارستان درگذشت. او در فرودگاه کوالالامپور مورد حمله دو زن قرار گرفت. یکی از آنها پارچه‌ای را روی صورت او کشید که گفته می‌شود به ماده سمی آغشته بود.

پلیس مالزی اعلام کرده که روی صورت و چشم برادر ناتنی رهبر کره شمالی، بقایای گاز سمی «وی ایکس»  یافت شده و این نشان می‌دهد که او توسط این ماده شیمیایی خطرناک به قتل رسیده است. این گاز در سلاح‌های شیمیایی کشتار جمعی به کار می‌رود.

بر اساس این گزارش، روابط بین کوالالامپور و پیونگ‌یانگ در پی تحقیق پلیس مالزی در ارتباط با قتل کیم جونگ‌نام به تیرگی گراییده است و کره‌شمالی در اقدامی غیرمعمول، خروج مالزیایی‌ها از خاک این کشور را به صورت موقت ممنوع کرده است. نخست‌وزیر مالزی این اقدام کره‌شمالی را به مثابه «گروگان‌گیری» خوانده است.

کد خبر : ۴۶۷۵۵۶