خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه بریتانیا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۶۹۵

وزیر خارجه بریتانیا برای دیدار و گفت‌وگو با سران رژیم‌صهیونیستی و مقام‌های فلسطینی وارد اراضی اشغالی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی‌میل، «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا برای دیدار با سران رژیم صهیونیستی و مقام‌های فلسطینی امروز –چهارشنبه- به اراضی اشغالی سفر کرد.

وی در  سفر پیشین خود نیز  با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وی در اولین دیدار خود با «رئوون ریولین» رئیس‌ رژیم صهیونیستی که یک مقام تشریفاتی به شمار می‌رود، دیدار کرد.

برخی از رسانه‌های اسرائیلی بوریس جانسون را یکی از مخالفان جدی شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی قلمداد می‌کنند.

همچنین گفته می‌شود بازدید وی از اراضی اشغالی در راستای پایان دادن به مناقشات اسرائیل و فلسطین و همچنین با هدف بحث درباره ایجاد دو دولت اسرائیلی و فلسطینی در کنار یکدیگر صورت گرفته است. 

بریتانیا در حمایت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه دسامبر گذشته خواستار توقف شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی شده بود.

به رغم مخالفت دولت بریتانیا با شهرک‌سازی‌های اسرائیل، لندن از امضای قطعنامه پایانی کنفرانس صلح خاورمیانه در پاریس که به شدت مورد انتقاد رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، خودداری کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز