خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۲۷۸

انتقاد مدیر دیده‌بان حقوق بشر از تصمیم آمریکا برای فروش سلاح به عربستان، واکنش رئیس پارلمان عراق در خصوص نشست‌های خارجی درباره آینده این کشور، انهدام یک کشتی جنگی ائتلاف سعودی توسط نیروهای یمنی، انتقاد دبیرکل النجباء عراق از فعالیت داعش در اربیل، پیوستن دادستان مریلند به جمع مخالفان فرمان رئیس‌جمهوری آمریکا، حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به یمن، هشدار شورای اروپا نسبت به تغییرات قانون اساسی ترکیه، افزایش شمار قربانیان آتش‌سوزی در گواتمالا، اعزام تفنگداران آمریکایی به سوریه و اعتراض مخالفان دولت مالدیو به سفر پادشاه عربستان به این کشور از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «کنث راث» مدیر دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به موارد متعدد نقض حقوق بشر توسط عربستان سعودی، تصمیم دولت آمریکا مبنی بر تداوم فروش سلاح به این کشور را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

- «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق در واکنش به نشست‌های خارج از عراق با حمایت برخی دولت‌های منطقه‌ای و آمریکا در خصوص آینده این کشور، تاکید کرد که هرگونه قیمومت داخلی و خارجی بر عراق و هر دیدار و نشست مرتبط با پروژه‌های خارجی برای تجزیه کشور را مردود می‌داند.

- یک منبع آگاه نظامی یمنی اعلام کرد یک شناور جنگی نیروهای ائتلاف عربی در سواحل غربی بندر «مخا» در استان تعز واقع در جنوب غرب یمن هدف مین‌های آبی قرار گرفت و منهدم شد.

- «شیخ اکرم الکعبی » دبیرکل النجباء عراق، از کردستان عراق به دلیل دایر بودن دفاتر داعش با عناوین دیگر انتقاد کرده و «اربیل» را  کارخانه خرابکاری توصیف کرد.

- دادستان کل ایالت مریلند آمریکا اعلام کرد که به جمع مخالفان فرمان ضد مهاجرتی رئیس‌جمهوری آمریکا پیوسته است.

- در حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به بازاری در شهرستان «الخوخه» در استان الحدیده در غرب یمن،‌ دست کم ۱۶ نفرکشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

- هیاتی از کارشناسان حقوقی شورای اروپا روز جمعه درباره تغییرات قانون اساسی ترکیه هشدار داد و آن را گامی رو به عقب برای دموکراسی دانست.

- شمار جانباختگان حادثه آتش‌سوزی در مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان در شهر «سن خوسه پینولا» واقع در ۲۰ کیلومتری پایتخت به ۳۷ کودک و نوجوان دختر رسید.

- مقام‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کردند که گروهی از تفنگداران آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس برای کمک به نیروهای شورشی سوریه در نبرد با داعش و آزاد سازی شهر رقه وارد این کشور شدند.

- احزاب مخالف دولت مالدیو روز جمعه اعتراض خود را به سفر احتمالی «سلمان بن عبدالعزیز'»پادشاه عربستان به این کشور اعلام کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز