خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

معنی دیپلماسی را به مقام‌های هلند می‌فهمانیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۰۱۰

رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به اقدام‌های هلند علیه دو وزیر ترک اعلام کرد هلند بهای این رفتار خود را خواهد پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌سی‌سی، «رجب طیب اردوغان» در واکنش به اخراج خانواده یکی از وزرای خود از هلند و همچنین عدم اجازه فرود به هواپیمای حامل «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد:« آمستردام بهای این رفتار خود علیه وزرای ترک را خواهد پرداخت».

وی همچنین با اشاره به هشداری که پیش‌تر در خصوص ظهور نازیسم در برخی کشورهای اروپایی داده بود، اعلام کرد: «نازیسم با دشمنی کشورهای اروپایی علیه ترکیه مجددا بیدار شده است».

مقام‌های هلند به وزیر خارجه ترکیه که قصد داشت برای سخنرانی تبلیغاتی در حمایت از همه‌پرسی آتی برای تغییر در قانون اساسی برای اتباع ترک مقیم هلند به این کشور سفر کند، هشدار دادند که اجازه این مسافرت را ندارد و بر اساس همین هشدار قبلی دولت هلند مانع از فرود هواپیمای حامل چاووش اوغلو شد.

اردوغان با انتقاد از این اقدام دولت هلند، سفر وزیر برای دیدار با دیپلمات‌های کشور خود در هر نقطه‌ای را حق اساسی وزیر خارجه دولت خود قلمداد کرد. 

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد موضع صریح خود در قبال آمستردام را پس از همه‌پرسی اعلام خواهد کرد.

وی با بی‌ادبانه قلمداد کردن اقدام هلند افزود: «در مقابل این اقدام‌ها سکوت نخواهیم کرد و معنی دیپلماسی را به هلند خواهیم فهماند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز