خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کرملین:

در حال از دست دادن امید خود به دولت ترامپ هستیم

سخنگوی کاخ کرملین گفته است مسکو در حال از دست دادن امید خود به دولت جدید آمریکا و فقدان پیشرفت در بهبود روابط دو طرف است.

به گزارش ایلنا، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، گفته است مسکو در حال از دست دادن امید خود به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده، و فقدان پیشرفت در بهبود روابط دو طرف است.

ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، از علاقه خود به بهبود روابط با روسیه و یا همکاری‌هایی در زمینه مسائلی مانند مبارزه با تروریسم سخن گفته بود. او در عین حا


ل از «ولادیمیر پوتین» نیز، به‌عنوان یک رهبر سیاسی، ستایش کرده بود.

اما از زمان پیروزی ترامپ به این‌سو، موضوع اتهام دخالت‌های سایبری روسیه در انتخابات آمریکا برای تاثیرگذاری بر نتیجه آن، و یا روابط و تماس‌های شماری از مشاوران او و یا دیدارهای شماری از مقام‌های دولتی با سفیر روسیه در واشینگتن مطرح شده‌است.

پسکوف افزود، طی هفته‌های گذشته پیشرفت خاصی در جریان گفت‌وگوهای احتمالی میان واشنگتن و مسکو شکل نگرفته است: «متاسفانه ما هیچ تصور بهتری از این‌که چه زمانی باب گفت‌وگو باز خواهد شد، نداریم.»

سخنگوی کرملین از «هیجان‌های» ایجادشده در رابطه با روسیه، در صحنه سیاسی ایالات متحده، نیز انتقاد کرده‌است: «ما این موضوع را یک عامل واقعا خطرناک در آینده روابط دو طرفه می‌بینیم و از صمیم قلب می‌خواهیم شاهد پایان منطقی این هیجانات باشیم.»

پیش از این «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری، پس از آن‌که آشکار شد در مورد دیدار خود با سفیر روسیه، اطلاعات گمراه‌کننده‌ای به معاون رئیس‌جمهوری داده، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

کد خبر : ۴۶۹۱۱۴