خبرگزاری کار ایران

شاهزاده سعودی در دیدار با ترامپ مدعی شد:

برخی کشورهای فهرست ممنوعه طرح تروریستی علیه آمریکا دارند

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۰۴۱

جانشین ولیعهد عربستان سعودی در دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد، عربستان سعودی اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد در برخی از کشورهایی که اتباعش از ورود به خاک ایالات متحده منع شده‌اند، یک طرح محرمانه علیه آمریکا در حال تدوین است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «محمد بن‌سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی، روز گذشته در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در واشنگتن مدعی شد، عربستان سعودی اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد یک طرح محرمانه علیه آمریکا در برخی از کشورهایی که اتباعشان از ورود به خاک ایالات متحده منع شده‌اند، آماده شده است.

یکی از مشاوران ارشد جانشین ولیعهد سعودی در بیانیه‌ای از محتوی دیدار ترامپ و بن‌سلمان خبر داده و گفته است: «محمد بن‌سلمان و ترامپ درباره موضوع منع ورود برخی اتباع شش کشور به آمریکا گفت‌وگو کردند.»

در این بیانیه آمده است:‌ «بن‌سلمان از همان ابتدا این موضوع را به صورت جدی بررسی می‌کند و عربستان معتقد است که این اقدام هیچ‌یک از کشورهای مسلمان یا دین (اسلام) را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه آن یک تصمیم حاکمیتی به‌منظور جلوگیری از ورود تروریست‌ها به آمریکا است.»

شاهزاده بن‌سلمان در ادامه مدعی شده است: «عربستان سعودی اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد در همان کشورها یک طرح تروریستی علیه آمریکا در حال تدوین است.»

طبق این بیانیه، محمد بن‌سلمان و ترامپ همچنین در دیدار روز سه‌شنبه درباره ایران رایزنی کردند و طرفین درخصوص این موضوع که «ایران تهدیدی امنیتی علیه منطقه» محسوب می‌شود، توافق کردند.

ترامپ در حالی میزبان این شاهزاده سعودی بود که روابط دو کشور در دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» با چالش‌هایی همراه بود، اما اکنون انتظار می‌رود که این روابط بهبود یابد.

ریاض احتمالا از مواضع سرسختانه دونالد ترامپ علیه ایران که رقیب عربستان سعودی محسوب می‌شود، حمایت می‌کند. ضمن آن که به نظر می‌رسد ریاض و واشنگتن در دوره ترامپ اختلاف‌های کمتری در رابطه با جنگ عربستان سعودی در یمن داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز