خبرگزاری کار ایران

کره شمالی یک «موتور موشکی جدید و قدرتمند» آزمایش کرد

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۹۸۷

رسانه ملی کره‌شمالی خبر داد که ارتش این کشور یک موتور موشکی قدرتمند جدید آزمایش کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، خبرگزاری دولتی «ک.سی.ان.ای» گزارش داد که «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی گفته این آزمایش «تولد تازه‌ای در صنعت موشکی» این کشور است.

اون گفته است که این موتور به کره‌شمالی کمک می‌کند تا به توانایی جهانی در پرتاب ماهواره دست پیدا کند.

این تحول که توسط منبع دیگری تایید نشده، هم‌زمان با سفر «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به چین- متحد اصلی کره شمالی روی داده است.

براساس گزارش رسانه‌ها رهبر کره‌شمالی شخصا بر این آزمایش نظارت داشته است و گفته جهان به زودی شاهد اهمیت فراوان دستاورد و پیروزی امروز ما خواهد بود.

هم‌زمان سفر تیلرسون به شرق دورتحت الشعاع نگرانی‌ها درباره توانایی‌های هسته‌ای کره‌شمالی قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا جمعه گذشته در سفر خود به کره جنوبی گفته بود که اگر پیونگ یانگ به تهدید کره‌جنوبی یا نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور ادامه دهد، گزینه نظامی روی میز خواهد بود.

در همین حال روز شنبه در پی دیدار تیلرسون با همتای چینی‌اش اعلام شد که واشنگتن و پکن برای تغییر مسیر کره‌شمالی و دور شدنش از برنامه تسلیحاتی همکاری خواهند کرد.

کره‌شمالی تا کنون پنج آزمایش هسته‌ای و چندین آزمایش موشکی انجام داده است.

کارشناسان معتقدند پیونگ یانگ به دنبال ساخت کلاهک هسته‌ای با قابلیت رسیدن به خاک آمریکاست، هرچند کارشناسان امور نظامی در مورد میزان واقعی بودن ادعاهای پیونگ یانگ هم بارها تردید کرده‌اند.

رهبر کره شمالی گفته است به زودی کشورش یک موشک بین قاره‌ای بالستیک آزمایش خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز