خبرگزاری کار ایران

در واکنش به برگزیت؛

استرجن: اسکاتلند با بریتانیا غرق نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۰۵۵

وزیر اول اسکاتلند خواهان برگزاری همه‌پرسی جدایی اسکاتلند از بریتانیا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «نیکلا استرجن» وزیر اول اسکاتلند روز شنبه نسبت به عواقب جلوگیری از برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند هشدار داد.

وی با اشاره به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت که اسکاتلند نمی‌خواهد با بریتانیا غرق شود. قرار است روز چهارشنبه پارلمان اسکاتلند برگزاری همه پرسی را مورد بررسی قرار دهد.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا پیش تر با برگزاری همه پرسی استقلال در اسکاتلند مخالفت کرده بود.

در مقابل خانم استرجن گفت: «به چالش کشیدن ما در این مورد نابودی قطعی احترام متقابل و اصل برابری اعضای پادشاهی متحد بریتانیاست. امیدوارم که (نخست وزیر) این موضوع را در نظر داشته باشد. اگر بحث زمان برگزاری است من آماده ام که درباره آن گفتگو کنم. نخست وزیر بی تردید می داند که نظر پارلمان ما باید غالب باشد و غالب خواهد بود.»

همزمان گوردن براون، نخست وزیر پیشین بریتانیا پیشنهاد داد که پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پارلمان اسکاتلند قدرت بیشتری داشته باشد.

آقای براون گفت: «متاسفانه مردم در همه پرسی تصمیم گرفتند که از اتحادیه اروپا خارج شویم. پیشنهاد می کنم قدرتی که از اتحادیه اروپا می آمد را تقسیم کنیم، نه اینکه این قدرت را به دولت بدهیم، منظورم این است که قدرت را بین پارلمان اسکاتلند، مجلس شورای ملی ولز، پارلمان ایرلند شمالی و مناطق انگلیس تقسیم کنیم.»

ترزا می پیش تر گفته بود که اکنون زمان مناسبی برای صحبت درباره استقلال بریتانیا نیست و کشور باید انرژی خود را بر روی مذاکرات برکسیت متمرکز کند.

در نخستین همه پرسی استقلال اسکاتلند که در سال ۲۰۱۴ برگزار شد ۵۵ درصد از شرکت کنندگان به استقلال از بریتانیا رای منفی دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز