خبرگزاری کار ایران

امنیت و اقتصاد محور اصلی گفت‌وگوی واشنگتن و پکن

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۰۷۰

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهور چین خواستار افزایش گفت‌وگو و درک متقابل از موضوعات مورد اختلاف دو طرف شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در جریان ملاقات با یکدیگر در پکن بر همکاری و برقراری روابط حسنه بین دو کشور تاکید کردند.

روابط تجاری، برنامه هسته‌ای کره شمالی و مناقشه بر سر تایوان از جمله موضوعات مورد اختلاف بین چین و ایالات متحده است.

رکس تیلرسون در جریان اولین سفر خود به چین در مقام وزیر خارجه کشورش اظهار داشت: «می‌دانیم که از طریق گفت‌وگوی بیشتر درک ما از یکدیگر افزایش خواهد یافت و همین امر منجر به تقویت روابط بین چین و ایالات متحده خواهد شد و زمینه ساز رابطه آینده مان برای همکاری با یکدیگر خواهد بود.»

آمریکا و چین همچنین از قصد خود برای همکاری مشترک در زمینه جلوگیری از پیشرفت برنامه تسلیحاتی کره شمالی و تشویق این کشور به انتخاب «مسیری دیگر» خبر دادند.

این در حالی است که پیونگ یانگ همزمان با سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن روز یکشنبه دست به آزمایش یک موتور موشکی جدید زد. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که شخصاً در محل آزمایش این موتور موشکی حضور داشت از آن به عنوان «زایشی جدید» برای صنعت موشکی کشورش یاد برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز