خبرگزاری کار ایران

نخستین مناظره پنج نامزد ریاست جمهوری فرانسه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۳۵۲

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شب گذشته در اولین مناظره تلویزیونی خود یکدیگر را به چالش کشیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولین مناظرۀ تلویزیونی پنج تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دوشنبه ۲۰ مارس در شبکۀ اول فرانسه برگزار شد.

در این مناظره که بیش از سه ساعت بطول انجامید؛ «مارین لوپن» نامزد راست افراطی، «امانوئل مکرون» نامزد مستقل، «بنوآ امون» نامزد سوسیالیست‌ها، «ژان لوک ملانشون» نامزد چپ ها و «فرانسوآ فیون» کاندیدای جمهوریخواهان با یکدیگر به بحث پرداختند.

موضوعاتی مانند مهاجران، مشارکت فرانسه در جنگ، روابط با آمریکا، بیکاری در فرانسه، رابطه با اتحادیۀ اروپا، اسلام و لائیسیته از جمله موضوعاتی بود که این پنج نفر در مورد آن نظرات خود را بیان کردند.

در انتخابات فرانسه تاکنون ۱۱ نفر بعنوان نامزدهای مستقل و احزاب این کشور حضور دارند اما این مناظره تنها با حضور این پنج نفر که در صدر نظرسنجی ها قرار دارند برگزار شد. همین موضوع با واکنش مارین لوپن، امانوئل مکرون و فرانسوآ فیون مواجه شد که از این شبکۀ تلویزیونی به دلیل عدم دعوت از تمامی نامزدهای این انتخابات انتقاد کردند.

در برخی از نظرسنجی‌ها، امانوئل مکرون نسبت به دیگر نامزدها در این مناظره موفق تر بوده اما برخی از نظرسنجی ها نیز از تساوی تمامی نامزدها و عدم برتری یکی از آنها نسبت به دیگران خبر می دهند.

تا پیش از ۲۳ آوریل که روز رای گیری برای مرحلۀ اول این انتخابات است قرار است دو مناظرۀ تلویزیونی دیگر میان این پنج نامزد اصلی برگزار شود. طبق قوانین فرانسه، شش نامزد دیگر که در این مناظرات شرکت نداشته اند توسط رسانه های فرانسه مورد مصاحبه های مجزا قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز