خبرگزاری کار ایران

پنتاگون:

داعش غیرنظامیان در موصل را گروگان گرفته و در تیررس ائتلاف قرار می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۳۸۶

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید شواهدی در اختیار دارد که گروه تروریستی داعش شهروندان غیرنظامی را به زور در ساختمانی گرد آورده، و سپس عمدا آن‌ها را در تیررس حملات هوایی ائتلاف قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز پنج‌شنبه اعلام کرد ارتش آمریکا به‌زودی ویدئویی منتشر خواهد کرد که نشان می‌دهد عناصر داعش در غرب موصل غیرنظامیان را به زور در ساختمانی گرد آورده و بعد از همانجا شروع به تیراندازی کرده‌اند، تا محل از سوی نیروهای ائتلاف هدف قرار گیرد.

مقام‌های آمریکایی پنجم فروردین ماه تأیید کرده بودند که نیروهای ائتلاف در در محلی در غرب موصل، حمله هوایی انجام داده‌اند. بنا بر گزارش‌ها، این همان مکانی بود که شاهدان عینی گفته بودند دست‌کم ۱۰۰ نفر غیرنظامی در آن بر اثر حملات جان خودشان را از دست دادند.

در نهایت، ژنرال «استفن تونسند» فرمانده عملیات مشترک علیه داعش، هشتم فروردین ماه در جریان یک کنفرانس خبری‌ در مقر پنتاگون گفت: برآوردهای اولیه ما نشان می‌دهد ما احتمالا در این تلفات نقش داشته‌ایم.»

از سوی دیگر، سرهنگ «جو اسکروکا» سخنگوی ائتلاف، روز گذشته گفت، آنچه در حال حاضر گروه داعش به آن دست می‌زند، «دیگر سپر کردن غیرنظامیان نیست، بلکه به مراتب از آن شوم‌تر است.»

سرهنگ اسکروکا گفته است عناصر داعش «غیرنظامیان را به‌صورت قاچاقی (به ساختمان‌ها) انتقال می‌دهند، به‌طوری که از دیده ما پنهان می‌ماند.»

این مقام ائتلاف به رهبری آمریکا به خبرنگاران گفته تلاش‌هایی در حال انجام است تا یک ویدئوی محرمانه در این زمینه، منتشر و علنی شود.

عملیات آزادسازی موصل با حضور ارتش عراق، پیشمرگه‌های کرد آن کشور و نیروهای «الحشد الشعبی»، و حمایت ائتلاف به رهبری آمریکا، از مهر ماه سال پیش آغاز شد. آغاز مرحله مهم این عملیات در غرب این شهر بزرگ نیز اول اسفند ماه اعلام شد. بازپس‌گیری غرب موصل از سوی ارتش عراق، به‌‌معنی آزادسازی کامل شهر است. اما از ماه‌ها پیش نگرانی‌هایی در مورد وضعیت غیرنظامیانی که در این منطقه پرجمعیت گیر افتاده‌اند، مطرح شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز