خبرگزاری کار ایران

ائتلاف ۱۲ گروه تروریستی در سوریه

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۱۹۷

برخی منابع از ائتلاف ۱۲ گروه تروریستی مخالف دولت سوریه خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری آرا، برخی از منابع آگاه اعلام کردند ۱۲ گروه مسلح مخالف دولت برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و همچنین دولت سوریه دست به تأسیس ائتلاف زده‌اند.

ستوان یکم «محمود المحمود» سخنگوی رسمی گروه تروریستی «جیش العزه»، یکی از این ۱۲ گروه مسلح، در یک نشست خبری هدف از تشکیل این ائتلاف را مقابله با گروه تروریستی داعش، دولت سوریه و شبه نظامیان حامی دولت اعلام کرد.

وی همچنین افزود از دیگر مزایای این ائتلاف، هماهنگی در پشتیبانی گروه‌های مسلح در جبهه‌های مختلف خواهد بود.

یک منبع آگاه در ادلب نیز اضافه کرد گروه‌های تروریستی بزرگ همچون «جبهه الشامیه»، «فیلق الشام»، «احرار الشام»، «جیش المجاهدین»، گروه «فاستقم کما امرت»، «جیش العزه»، «جیش انصر» و «جیش ادلب الحر» از بزرگ‌ترین گروه‌هایی هستند که در این ائتلاف حضور دارند.

وی تاکید کرد فرماندهی این ائتلاف بر عهده برخی از افسران از گروه‌های مختلف بوده و رهبری کل این ائتلاف برعهده یکی از افسران نظامی گروه تروریستی فیلق الشام خواهد بود.

گفته می‌شود این ائتلاف با پشتیبانی آمریکا و ترکیه در شمال سوریه و به منظور خارج کردن عناصر گروه تروریستی القاعده از این منطقه تشکیل شده است.

ترکیه نیز اعلام کرده است به رغم پایان یافتن عملیات «سپر فرات» در خاک سوریه، عملیات‌ نظامی ارتش ترکیه در سوریه ادامه پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز