خبرگزاری کار ایران

پارلمان اروپا آماده تعیین «خطوط قرمز» برای برگزیت

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۹۸۲

پارلمان اروپا امروز –چهارشنبه- اعلام کرد آماده تعیین خطوط قرمز برای مذاکرات برگزیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه به تعیین خطوط قرمز در روند برگزیت برای خروج بریتانیا از اتحادیه می‌پردازند.

این اقدام نمایندگان اروپا یک هفته پس از سخنان «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا که بر عزم کشورش برای خروج از اتحادیه اروپا تاکید کرده است، انجام می‌گیرد.

«مانفرد وبر» عضو آلمانی اتحادیه اروپا و رئیس حزب محافظه کار مردم که بزرگ‌ترین جناح در پارلمان اروپا به شمار می‌رود، اعلام کرد ما می‌خواهیم نشانه واضحی از اتحاد اعضای اتحادیه اروپا به نمایش درآید.

وی در مصاحبه با خبرنگاران افزود هیچ تقسیمی در اتحادیه اروپا ممکن نیست.

دستورالعمل جدید در روز چهارشنبه به رای گذاشته می‌شود که علاوه بر حمایت حزب مردم که اکثریت پارلمان را تشکیل می‌دهد، از حمایت دموکرات‌ها و اتحادیه سوسیالیست‌ها، لیبرال‌ها، حزب سبز و گروه چپ پارلمان اروپا برخوردار است.

پارلمان اروپا اولین نهاد اتحادیه اروپا خواهد بود که در خصوص مذاکرات برگزیت موضع رسمی اتخاذ خواهد کرد.

«آنتونیو تاجانی» رئیس پارلمان اروپا نیز در خصوص این رأی‌گیری آن را نقطه شروع مذاکراتی سخت و پیچیده برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دانست.

این دستور العمل که وبر از آن با عنوان «خطوط قرمز» یاد می‌کند، در راستای تقویت دستورالعملی است که روز جمعه گذشته توسط «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا اعلام شد.

این دستور العمل تاسک برای پیشرفت کافی در خصوص قراردادهای تجاری قبل از خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا و همچنین محافظت از حقوق شهروندان اتحادیه اروپا در ایرلند شمالی ارائه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز